۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۹۵۹۹۲
همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب؛

دانشگاه مذاهب اسلامی در سنندج راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از افتتاح شعبه‌ دانشگاه مذاهب اسلامی در سنندج به مناسبت ایام دهه فجر خبرداد.
آيت الله تسخيري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی و ارتباطات ستاد مرکزی دهه فجر، آیت‌الله محمد علی تسخیری در نشست خبری که روز گذشته در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، از افتتاح شعبه‌ دانشگاه مذاهب اسلامی در سنندج به مناسبت ایام دهه فجر خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: افتتاح دوره‌ی دکتری در رشته‌ی فقه و مبانی حقوق اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تلاش برای اتحاد مسلمانان در سراسر جهان حول محور انقلاب اسلامی و دین اظهار داشت: دیدار با شهدای شیعه و سنی در استان‌های مرزی کشور، گردهمایی روحانیون شیعه و اهل سنت در این مناطق، حضور هیئت‌های اهل سنت در مراسم بزرگداشت سالگرد دهه فجر، برگزاری جشن انقلاب در مدارس اهل سنت و سخنرانی فرهیختگان شیعه و سنی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه بخشی از برنامه‌های این کمیته است.

وی ادامه داد: تجلیل از خادمان تقریب مذاهب اسلامی، برگزاری نمایشگاه کتاب در مراکز استان‌های مرزی و حمایت از 23 مقاله و رساله‌ی دکتری و کارشناسی ارشد نیز از اهم فعالیت‌های این کمیته در ایام دهه فجر است.

وی شرکت در اجلاس‌ها و مجامع جهانی را نیز از برنامه‌های این کمیته در بخش بین‌الملل دانست و گفت: شرکت در اجلاس حقوق زن در یونان، شرکت در اجلاس تبلیغ اسلامی مصر، اجلاس غزه نماد ایستادگی در سوریه و اجلاس بین‌الملل تکافل اسلامی در مدینه منوره برخی از اجلاس‌هایی است که بخش در بین‌الملل در آن شرکت خواهیم داشت.

رییس کمیته‌ تقریب مذاهب اسلامی ستاد مرکزی دهه فجر انتشار، ترجمه و توزیع کتاب‌های مختلف در جهت تقریب مذاهب در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

آیت الله تسخیری در ادامه اظهار داشت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی تحقق وحدت و بیداری مسلمانان در سراسر جهان است که با بهره‌گیری از آن مسیر گسترش و رشد ملت‌ها را ترسیم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی استکبار پاره پاره کردن صف اتحاد امت اسلامی و بازداشتن مسلمانان از پیشرفت است. اما پروژه‌ی انقلاب پاسخ این هجمه استکبار را داد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از یک طرف با شعار وحدت اسلامی به دنبال ایجاد اتحاد بین همه‌ی ملت‌ها و مذاهب اسلامی بود و از طرف دیگر با جلوگیری از جدایی دین از سیاست زمینه‌ی پیشرفت ملت‌های مسلمان را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تحرک و پیشرفت حزب‌الله و مقاومت اسلامی فلسطین و حرکت‌های آزادی خواهانه‌ی ملت‌های سراسر جهان معلول جهش بلند انقلاب اسلامی ایران است./956/د102/س
ارسال نظرات