۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۹۶۱۸۳
آیت الله امامی کاشانی:

غرب از مسائل پیش آمده در مذاکرات با ایران درس عبرت بگیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله امامی کاشانی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اذعان کارشناسان 120 کشور دنیا درباره شفافیت فعالیت های هسته ای ایران، گفت: امیدواریم غرب از مسائل پیش آمده درس عبرت بگیرد و بیدار شود و مذاکرات در مسیر واقعی خود پیش رود.
آيت الله امامي کاشاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، با اشاره به مذاکره ایران در نشست 5+1 یک در استامبول اظهار داشت: امیدواریم که غرب از مسائل پیش آمده درس عبرت بگیرد و بیدار شود و مذاکرات در مسیر واقعی خود پیش رود.

وی با بیان این که انرژی هسته ای در ایران جنبه صنعت و علم دارد نه جنبه سلاح افزود: 120 کارشناس از 120 کشور دنیا شفافیت مسائل هسته ای ایران را دیدند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: این تحریم ها و فشارها و ملت مقاوم ایران را از حرکتی که دارد باز نمی دارد و آنها با این کار فقط سبب رنج ما و زحمت خودشان می شوند.

وی ادامه داد: در روایتی که شیعه و سنی نقل کردند آمده است که اسلام آن روزی که طلوع کرد یاران کمی داشت و در آخر الزمان نیز تعداد یاران کمی دارد؛ اما خوشا به حال آنهایی که اسلام را یاری کردند و می کنند.

آیت الله امامی کاشانی گفت: ادامه روایت براین نکته نظر دارد که خوشا به حال آنهایی که در آخرالزمان درست عمل می کنند و انتظار واقعی می کشند یعنی اقتدار و شوکت و عزت از آن آنها خواهد بود.

وی اضافه کرد: این موضوع جوابی در سؤال کسانی است که می گویند همه دنیا را باید ظلم و جور پر کند تا حضرت مهدی (عج) ظهور کنند؛ از این رو در این زمان خط مستقیمی هم که همان خط ولایت و امامت است وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسائل جمهوری آذربایجان که دولت این کشور مانع حجاب دانش آموزان دختر شده است، خاطرنشان کرد: در مقابل این اقدام دولت مردم مقاومت کردند که در روایات داریم در آخر الزمان حکومت ها و مردم از هم فاصله می گیرند و وقتی حضرت از کنار خانه کعبه بر می خیزد از همه دنیا به ایشان اقبال می کنند.

وی با بیان این که باید در مقابل حرکت هایی که علیه اسلام رخ می دهد، ایستاد، افزود: حادثه تونس که مردم در مقابل دیکتاتور ایستادند و با این که دولت موقت قرار دادند هنوز هم حرکت های خیابانی ادامه دارد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های اول نماز جمعه درباره تفکر درباره ازدواج خاطرنشان کرد: با ازدواج، زندگی سکون می یابد، حیات فردی آرام می گیرد و جامعه از اضطراب نجات پیدا می کند.

آیت الله امامی کاشانی گفت: در روایات آمده است که از طلاق عرش خداوند به لرزه در می آید چون با طلاق نظام خلقت به هم می ریزد؛ از این رو باید فکر کرد که چگونه باید بنای زندگی را گذاشت و آن را نگه داشت.

وی با بیان این که بسیاری از انسان ها از تفکر فرار می کنند، افزود: امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند که «انسان شر، کسی است که فقط بدی را ببیند و خوبی ها را نگاه نکند و او مانند مگسی می ماند که از بین گلهای یک باغ روی آلودگی ها می نشیند./956/پ201/س
ارسال نظرات