۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۹۶۳۵۹
در جلسه شورای اداری شهرستان فومن؛

وزیر فرهنگ و ارشاد خواستار مرمت و بازسازی بیت آیت الله بهجت شد

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر مرمت و بازسازی منزل آیت الله بهجت(ره) در شهرستان فومن، گفت: این اقدام می توانند علاوه بر گرامیداشت این عالم جلیل القدر به تثبیت فرهنگ دین و معنویت کمک کند.
آيت الله يهجت(ره)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان فومن اظهار داشت: دولت دهم با عنایات الهی اقدامات بزرگ و مفیدی را در حال اجرا دارد که به تبع آن مسایل کوچک، جانبی و دردهای مزمن جامعه حل می شود.

وی با بیان این که رییس جمهور طلایه دار رسالتی است که در مردم و مسؤولان نیز تعمیم یافته است، گفت: به پشتوانه سابقه شفاف و درخشان دولت نهم و دهم بحث هدفمندسازی یارانه ها با همراهی مردم به وقع پیوسته که پس از آن مردم به مطالبات معقول خود دست خواهد یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شهرستان فومن به عنوان زادگاه آیت الله بهجت(ره) که دارای ویژگی های ارزشمندی است، افزود: علما در زمان نمی گنجند و همیشه منشأ خیر برای جامعه هستند و شهرستان فومن نیز از برکات و آثار آیت الله بهجت بر خوردار است و خانه آیت الله بهجت باید مرمت و به عنوان گرامیداشت یاد این بزرگوارحفظ شود زیرا می تواند تاثیرگذار بوده و به تثبیت فرهنگ دین و معنویت کمک کند.

حسینی با اشاره به منطقه تاریخی، گردشگری ماسوله و قلعه رودخان گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های فرهنگی بالایی است و مفاخر و شعرای این شهرستان زبانزد جوامع ملی هستند و باید بر خلاف برخی از کشورها که اقدام به تمدن سازی می کنند این تمدن را به رخ کشید تا جوابی کوبنده در مقابل تبلیغ اسلام ستیزی دشمنان باشد که ما مردمانی اهل شعر و ادب هستیم و تاریخ گواه این امر است.

وزیر ارشاد با تاکید بر این که مسؤولان باید همه جوانب را در برنامه های اجرایی خود در نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم چشم به مسؤولان دوخته اند و اگر کسانی که در رأس امور هستند افرادی منزه و درستکار باشند این صداقت به سطح زندگی افراد جامعه نیز رسوخ می کند زیرا مردم صداقت را درک می کنند همانطور که اقدامات مثبت دولت، مردم را مدافع دولت نهم و دهم کرده است.

وی با اشاره به پیامدهای خوب سفرهای استانی، ادامه داد: امام علی(ع) می فرماید؛ که خدمتگزار مردم باید در دسترس مردم باشد این سفرهای استانی نیز سبب می شود که کمبودها بهتر دیده شود و تصمیمات با توجه به نیازها اتخاذ شود و باز خورد های آن نیز مشاهده گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسائل مطروحه از سوی فرماندار شهرستان فومن و امام جمعه این شهرستان به هیأت دولت انتقال داده خواهد شد و مدافع آن خواهم بود. 

وی با اشاره به این که باید طالب هنر متعهد باشد، از هنرمندان متعهد حمایت کرد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد مکان های مناسبی جهت پرورش هنرمند هستند و اگر افراد متدین به رشد فرهنگی برسند به تولید آثار فرهنگی مطلوب می پردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاثیرات جمهوری اسلامی ایران را جهانی خواند و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه عمیقی در دل مردم دارد، دارای جایگاه مردمی است و در صحنه جهانی تأثیر‌گذار است./950/پ203/الف
ارسال نظرات