۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۹۶۴۷۳
در اهواز؛

کتاب اعظم المصائب فی مقتل الحسین منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب اعظم المصائب فی مقتل الحسین بن علی بن ابیطالب (ع)، در اهواز به چاپ دوم رسید.
کتاب اعظم المصائب في مقتل الحسين بن علي بن ابيطالب (ع)، نوشته حجت الاسلام محمد امين جامعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب اعظم المصائب فی مقتل الحسین بن علی بن ابیطالب (ع)، نوشته حجت الاسلام محمد امین جامعی، مسؤول امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، در اهواز به چاپ دوم رسید.

نخستین سال انتشار کتاب اعظم المصائب فی مقتل الحسین بن علی بن ابیطالب (ع)، 1381 بوده که امسال با ویرایش جدید و اضافات و با شمارگان 1000 نسخه به چاپ دوم رسید.

در صفحات نخست کتاب اعظم المصائب فی مقتل الحسین بن علی بن ابیطالب (ع)، تاییدیه محتوایی علمی و تاریخی این کتاب، از سوی علمای خوزستان، همچون حضرات آیات سید محمد علی موسوی جزایری، سید علی شفیعی و محسن حیدری، به چشم می خورد.

در متن تاییدیه آیات موسوی جزایری، شفیعی و حیدری، که به زبان عربی نوشته شده اند، به ویژگی های پسندیده کتاب همچون بلاغت، ادبیات روان و ساده، استفاده از منابع معتبر اسلامی و کوتاهی بیان در عین حال کامل بودن مطلب اشاره شده است.

کتاب اعظم المصائب فی مقتل الحسین بن علی بن ابیطالب (ع) که به زبان عربی نوشته شده، دارای 2 بخش بوده و در هر بخش 3 فصل نوشته شده است.

در بخش اول این کتاب، وقایع تاریخی دوران مرگ معاویه ملعون و هجرت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از مدینه به مکه و همچنین هجرت ایشان از مکه به سوی کربلا و در پایان این بخش حوادث منزگاه امام حسین (ع) در کربلا بیان شده است.

در بخش دوم این کتاب نیز، به حوادث روز عاشورا و به شهادت رسیدن امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان پرداخته شده است؛ در پایان این کتاب نیز زیارات ناحیه مقدسه نوشته شده است.

نویسنده این کتاب، از 72 منبع، همچون قرآن کریم، اصول کافی، المصباح کفعی، بحار الانوار، رجال طوسی، جلاء العیون علامه مجلسی، مقتل ابی مخنف، مقتل العوالم البحرانی، مقتل الخوارزمی، مناقب ابن شهر آشوب، نفس الهموم شیخ عباس قمی و المستقصی زمخشری استفاده کرده است.

گفتنی است، این کتاب از سوی انتشارات معتبر، وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری آداب، به شمارگان 1000 نسخه به چاپ دوم رسید./945/پ202/ص
ارسال نظرات