۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۹۶۵۸۰
علامه نابلسی ضمن محکوم کردن حمله هواداران حریری به خبرنگاران:

دولت آمریکا همواره به دنبال نابودی وحدت ملی لبنان برای تحقق اهدافش است

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی لبنانی ها را به تلاشی ملی و نه طایفه ای برای پیشبرد لبنان فراخواند و حمله هواداران حریری به خبرنگاران را محکوم کرد.
شيخ عفيف نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، خطیب جمعه شهر صیدا، روز گذشته، انحصارطلبی در اداره لبنان را محکوم به شکست دانست و گفت: اصلاح سیاسی، اقتصادی و اداری لبنان جدای از عناصر گوناگون شکل دهنده این کشور امکان پذیر نیست، بنابراین همه لبنانی ها باید مسؤولیت خود را برای برون برد لبنان از بحران به عهده بگیرند.

وی خواستار دوری از گفتمان مذهبی که به ضرر همه گروه های لبنان است شد و افزود: تلاش ملی نباید متکی به شخص یا گروه خاصی باشد، بلکه بهتر است که در چاچوب ملاک ها و ساز و کارهای قانونی تبادل نظر با دولت را حفظ کرد.

علامه نابلسی لبنانی ها را به بیرون آمدن از حوزه تلاش طایفه ای و پیوستن به حوزه تلاش ملی فراخواند و گفت: درست است که اشکالی در اختلاف سیاسی نیست ولی تحریک مذهبی و طایفه ای، عملی حرام و ناشایست است.

وی با اشاره به حمله دیروز هواداران جریان المستقبل لبنان به خبرنگاران، تاکید کرد: تعرض به خبرنگاران و به آتش کشیدن تجهیزات آنها به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و نمی توان درباره آن سکوت کرد.

رییس حوزه امام صادق(ع) در صیدا در پایان تصریح کرد: دولت آمریکا همواره می کوشد وحدت ملی لبنان را نابود کند و شکاف داخلی را تعمیق بخشد و لبنانی ها را به جان هم اندازد تا به اهداف خود در منطقه و اهداف رژیم صهیونیستی که از چنددستگی ملت لبنان سود می برد، دست یابد.

گفتنی است که هواداران جریان المستقبل لبنان، روز گذشته با آمدن به خیابان ها و ایجاد ناامنی در کشور، خودروی حامل تجهیزات ماهواره ای پخش مستقیم شبکه تلویزیونی الجزیره شبکه الجزیره را به آتش کشیدند و پس از خرد کردن شیشه های آن، خودرو را واژگون کردند.

این افراد همچنین به پانزده خبرنگار دیگر لبنانی نیز حمله کردند و به کاروان خبری و تجهیزات پخش مستقیم شبکه ایرانی پرس تی وی نیز آسیب رساندند.

خبرنگاران این شبکه و سایر خبرنگاران رسانه های بی طرف از جمله الجدید (که چندی پیش نوار صوتی از سعد حریری را پخش کرده بود) و ان بی ان به یکی از ساختمان های اطراف پناه بردند که ورودی آن ساختمان نیز به آتش کشیده شد./981/گ
ارسال نظرات