کسانی که از مسیر انقلاب جدا شدهاند فرو خواهند ریخت

حجتالاسلام رضا خراسانی نژاد، مدیر ارتباطات و امور بینالملل مجتمع آموزش عالی فقه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از قم به عنوان خاستگاه انقلاب نام برد و روحانیت را پیشرو و سردمدار این نهضت بزرگ اسلامی دانست.
وی با اشاره به تاریخ قم، افزود: شهر مقدس قم از ابتدا پایگاه تشیع و آن هم تشیع دوازده امامی بوده است و ساکنان آن تنها در مسیر ولایت قدم برداشتهاند؛ یعنی مظاهر انحرافی در این شهر راهی نداشته است.
مدیر ارتباطات و امور بینالملل مجتمع آموزش عالی فقه با بیان اینکه شهر قم پس از تشریففرمایی حضرت معصومه(س) و رحلت آن حضرت، به صورت رسمی عنوان پایگاه جهان تشیع به خود گرفت به روایات امام صادق(ع) درباره این شهر اشاره کرد و گفت: امام ششم شیعیان در اینباره میفرمایند «برای خدا حرمی است، برای پیامبر اکرم(ص) هم حرمی است و برای ما اهل بیت(ع) نیز حرمی است و آن شهر قم است».
وی با اشاره به روایتهای دیگری از ائمه معصومین(ع) که فرمودهاند «در آخرالزمان علم از قم به سراسر عالم منتشر میشود»، اظهار داشت: با توجه به اوصاف شهر قم، قطعاً عالمان بزرگی در آستان کریمه اهل بیت(ع) پرورش یافتهاند که یکی از آن شخصیتهای بزرگوار، حضرت امام خمینی(ره) است.
قیام انقلابی مردم ایران نشأت گرفته از مبانی علمی حوزه است
حجتالاسلام خراسانینژاد در ادامه قیام انقلابی مردم ایران را نشأت گرفته از مبانی علمی حوزه دانست و گفت: جریان نهضت اسلامی از سوی امام(ره) و شاگردان ایشان رخ داد و مردم هم به واسطه اعتمادی که از قدیمالایام به روحانیت داشتند؛ چون منادی این حرکت را روحانیت دیدند، اعتماد کردند و در صف این قیام انقلابی قرار گرفتند.
وی با اشاره به ریزشها و رویشهای هر انقلاب و نهضتی در مقاطع زمانی مختلف، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نزدیک به پانصد شاگرد را در سالهای 40 تا 41 تربیت کردند که از میان آن شاگردان، قطعاً تعداد برجستهای بودند مانند آیتالله فاضل لنکرانی که در مسیر حق، ولایت و رهبری قرار گرفتند و تا آخر عمرشان در این مسیر باقی ماندند و برخی دیگر که عدهشان هم بسیار اندک است، از مسیر حق منحرف شدند.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همواره دنیاطلبی و آفیتطلبی سبب شده که پس از رخدادن فتنهها، برخی طرف جبهه حق نیامده و براساس هواهای نفسانی به طرف جبهه باطل کشیده شوند، ابراز داشت: کسانی که از خط، مسیر و روش امام جدا شدهاند، قطعاً برای حفظ خود، دیگران را تخطئه میکنند و اشتباه و خطای خود را به واسطه اینکه روزی شاگرد امام بودهاند صحیح جلوه میدهند.
وی شناخت امام خمینی(ره) را در دو مقوله صبر و تحمل و دیگری برخورد انقلابی ایشان در مواقع حساس، ضروری دانست و گفت: در واقعه بنیصدر و آقای منتظری دیدیم که وقتی بنی صدر را مردم انتخاب کردند و آقای منتظری را خبرگان، امام براساس نامه 6 فروردین 68 با هیچیک موافق نبود، اما به خاطر احترام به رأی مردم و خبرگان صبر کرد تا زمانی که خود مردم وارد صحنه شدند.
حجتالاسلام خراسانینژاد با بیان اینکه امام بنیصدر را از مقامش عزل نکرد؛ بلکه از فرماندهی کل قوا منع کرد، یعنی اعتبار از وی گرفته شد و مجلس رأی به عدم کفایت سیاسی وی داد، درباره آقای منتظری نیز گفت: امام راحل درباره آقای منتظری صبر کرد تا جایی که دیگر صبر را جایز ندانست و بلکه به ضرر اسلام تشخیص داد و در اواخر عمر شریفشانف وی را از قائم مقامی عزل کرد.
وی به برخورد انقلابی امام در مقابل نهضت آزادی اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی ماهیت اصلی نهضت آزادی روشن شد، امام از همان ابتدا با این نهضت برخورد انقلابی کرد و تمام نهضت آزادیها را از جاهای مختلفی که سمت داشتند برکنار کرد.
انقلاب پایدار و مستحکم، روز به روز استوارتر مسیرها را طی میکند
مدیر ارتباطات و امور بینالملل مجتمع آموزش عالی فقه همچنین با اشاره به ضرورت تثبیت انقلاب در اوایل پیروزی، گفت: یکی از بزرگان به عنوان نماینده امام، حکم ویژهای را دریافت کرد که برخی مسؤولان مخالفتهایی کردند؛ این فرد خدمت امام آمد و در این مورد شکایت کرد که امام یقه وی را گرفت و گفت «هرکسی که از مسؤولان جلوی تو ایستاد، یقهاش را بگیر و بگو حکمم را از خمینی گرفتهام».
وی در پایان با بیان اینکه سی و دو سال از پیروزی انقلاب میگذرد و شکر خدا این مسیری را که خمینی کبیر ترسیم کردهاند، پرشتاب و مستحکم راه خود را ادامه میدهد، تصریح کرد: کسانی که از این مسیر جدا شدند بدانند فرو خواهند ریخت و انقلاب پایدار و مستحکم، روز به روز استوارتر مسیرها را طی میکند و به امید خدا روزی زمینهساز ظهور حضرت بقیةالله الاعظم(عج) خواهد شد. /920/ت302/ص