۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۹۶۹۱۵

همایش بصیرت دینی فردا در اهواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بصیرت دینی فردا دوازدهم بهمن‌ماه در اهواز برگزار خواهد شد.
بصيرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش بصیرت دینی، فردا دوازدهم بهمن ماه جاری، با حضور مسؤولان 120 مسجد شهرستان اهواز، ساعت 10 در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هشت عنوان برنامه قرآنی و فرهنگی برای مساجد اهواز تعریف شده است که در همایش بصیرت دینی نحوه اجرای برنامه توضیح داده می‌شود.

این برنامه‌ها توسط حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان و کارشناسان امور مساجد تبیین خواهد شد.

گفتنی است، همایش بصیرت دینی از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

بررسی سیره زندگانی ائمه در برنامه رادیویی صوت الرساله 

«صوت الرساله» عنوان برنامه‌ای است از تولید صدای عربی مرکز خوزستان که با هدف بررسی سیره زندگانی ائمه با مخاطبان همراه می‌شود.

این برنامه در 3 قسمت 240 دقیقه‌ای تولید شده و به مدت 3 شب از امروز دوشنبه، 11 بهمن‌ماه ساعت 19 به معرفی سیره معصومین می‌پردازد.

مرثیه سرایی، مقتل خوانی، گفتگوی کارشناسی، معرفی سیره ائمه و مداحی بخش‌های مختلف ویژه برنامه «صوت الرساله» را تشکیل می‌دهند.

عبدالله طرفی، تهیه کننده این برنامه گفت: هدف از ساخت این برنامه تقویت بعد دینی مخاطبان و آشنایی نسل جوان با سیره زندگانی امامان معصوم(ع) با هدف تاثیرپذیری آن‌ها از آموزه‌های تربیتی و رفتاری اهل‌بیت(ع) است؛ محمد رضازاده، گویندگی و گزارشگری این برنامه را بر عهده دارد.

همایش شعر بر منبر نور در شوشتر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، در استقبال از کنگره بزرگداشت علامه کبیر شیخ جعفر شوشتری، همایش شعری تحت عنوان « بر منبر نور» با حضور شاعران استان خوزستان در شوشتر برگزار شد.

در این همایش ادبی که با حضور برخی مسئولان شوشتر همراه بود شاعران با موضوع عاشورا و محوریت علامه شیخ جعفر شوشتری اشعاری را قرائت کردند. 

در بخشی از این برنامه ظاهری از اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به مقام والای شیخ جعفر شوشتری در خصوص کرامات و شخصیت بی بدیل آن عالم جلیل القدر سخنانی ایراد کرد.

از شاعران شرکت کننده در این همایش می توان به هوشنگ بهداروند، کورش شباب، عیدی زاده، میریه، آذریان و دیگر شاعران اشاره کرد.

گ
فتنی است، این برنامه با همکاری کانون بسیج هنرمندان و انجمن ادبی اندیشه در تالار فرهنگ شوشتر از ساعت 14الی 17 برگزار شد./945/پ202/ص

ارسال نظرات