۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۹۷۹۲۹

همایش بصیرت روحانیت در اهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با 22 بهمن همایش بصیرت روحانیت به همت بسیج طلاب حوزه علمیه برادران امام صادق(ع) شهرستان اهر برگزار شد.
بصيرت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در همایش بصیرت روحانیت که در حوزه علمیه برادران امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب همواره بر دشمن شناسی و کسب بصیرت تاکید دارند، روحانیت رسالتی عظیم و مهم در روشنگری و بصیرت بخشی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه نقش امروز روحانیت حساس تر از دوران انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی با مجاهدت روحانیت آگاه و حضور در صحنه مردم به پیروزی رسید، امروز نیز تداوم انقلاب و آرمان های امام و شهدا با مجاهدت روحانیت در عرصه جنگ نرم محقق خواهد شد.

حجت الاسلام ولایی با تشریح برخی توطئه های شوم دشمنان در خدشه دار کردن چهره روحانیت، گفت: استکبار جهانی پروژه جدیدی برای بدنام کردن روحانیان و جدایی میان مردم و حوزه های علمیه آغاز کرده اند که عاقبت این حرکت شوم سکولاریزه کردن کشور است.

وی با بیان اینکه روحانیت باید در کنار مردم، دلسوز و آشنا به مشکلات آنان باشد، ادامه داد: مردم دین را با کلام و اعمال روحانیان می شناسند، از این رو طلاب و روحانیان باید نهایت دقت را در نحوه رفتار و منش خود داشته باشند، چه بسا ساده زیستی یک روحانی اثری بسیار عمیق تر از بیان چند حدیث داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه مردم خواهان روحانی آگاه به زمان و عالم هستند، گفت: در شرایطی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی درصدد تضعیف ولایت و رهبری هستند، هوشیاری، بصیرت و دشمن‌شناسی روحانیت توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه خواهد کرد.

حجت الاسلام ولایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی و بی تفاوتی جوانان نسبت به اعتقادات دینی هستند، خاطر نشان کرد: مبانی دینی با منافع استبکار جهانی منافات دارد، از این رو غرب به دنبال دوری نسل سوم انقلاب از آموزه های اسلامی است، غافل از اینکه جوانان همواره در مناسبت های مذهبی پیش قدم از سایر اقشار هستند.

وی در پایان با تاکید بر وحدت حول محور ولایت گفت: طلاب و روحانیان بسیجی در طول 32 سال گذشته گوش به فرمان رهبری نظام آمادگی خود را برای دفاع از کیان اسلامی اعلام کرده اند./935/پ202/ص
ارسال نظرات