۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۹۸۱۷۹
با حضور آیت الله تسخیری؛

سلسله مطالعات فقهی و حقوقی مجمع جهانی تقریب مذاهب رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ سلسله مطالعات فقهی و حقوقی تطبیقی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور آیت الله تسخیری رونمایی شد.
سلسله مطالعات فقهی و حقوقی مجمع جهانی تقریب مذاهب رونمایی شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از سلسله مطالعات فقهی و حقوقی تطبیقی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر دوشنبه با حضور آیت الله تسخیری دبیرکل این مجمع در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که در مجمع تقریب مذاهب اسلامی قم برگزار شد، از سلسله الدراسات الفقهیه و القانونیه المقارنه، بدایه المجتهد و نهایه المقتصد و مجموعه آثار العلامه محمد تقی الحکیم رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اندیشه تقریب را یک اندیشه پویا دانست و گفت: آنهایی که با تقریب همراهی کمتری دارند باید بدانند که فضای حاکم بر جامعه امروز فضای تقریب است و با گذشت زمان نیز ابعاد مختلف آن پرجاذبه تر می شود.

وی با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه، ادامه داد: امروز جهان اسلام در حال تغییر و تحول است و ملت های مسلمنان به صحنه آمده اند و با نگاهی به این وضعیت اهل تقریب باید آینده را از آن خود بدانند.

مهدی نژاد معاون پژوهشی وزیر علوم نیز در این مراسم، موازی کاری را یکی از اساسی ترین مشکلات حوزه پژوهش در کشور دانست و ابراز داشت: این مساله باعث شده است که برخی از عرصه ها دست نخورده باقی بماند و در نتیجه منابع، نیروی انسانی و انرژی نیز هدر برود.

گفتنی است، در این مراسم از کتب القواعد العامه فی الفقه المقارن، اصول العامه للفقه المقارن، بدایه المجتهد و نهایه المقتصد، الاجل فی الفقه الاسلامی و کتاب الضمنان فی الفقه الاسلامی رونمایی شد./924/پ202/ص
ارسال نظرات