۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۹۸۶۳۴
رییس مجلس شورای اسلامی:

شرایط امروز منطقه خاورمیانه ناشی از بیداری رو به گسترش مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خواب آلودگی، از خود بیگانگی و عدم بیداری مسلمانان که عدم وحدت آنها را به دنبال خواهد داشت از جمله دلایل پیروزی غرب بر مسلمانان بوده است.
بيست و چهارمين کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي در تهران دکتر علي لاريجاني در بيست و چهارمين کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي در تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس قوه مقننه کشور در بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با عنوان راهکارهای اندیشه ای و کاربردی تحقق تقریب مذاهب اسلامی واقع در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اظهار داشت: خواب آلودگی، از خود بیگانگی و عدم بیداری مسلمانان که عدم وحدت آنها را به دنبال خواهد داشت از جمله دلایل پیروزی غرب بر مسلمانان بوده است.

وی افزود: غرب با بهره گیری از پیشرفت های مادی توانست با سقوط اخلاق و نگاهی چپاول گرایانه نوعی تسلط را برای خود ایجاد کند، از سوی دیگر مسلمانان از اسلام واقعی فاصله گرفتند و به خاطر برخی استبدادها از پیشرفت باز ماندند که می توان همین عامل را موجب خواب آلودگی آنها بر شمرد.

نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حرکت انقلابی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امام خمینی در مصاحبه خود با روزنامه نگار هندی چند ماه قبل از پیروزی انقلاب، جنس انقلاب اسلامی ایران را نمونه ای از حرکت صدر اسلام عنوان کرد و امروز شاهد تحولاتی هستیم که امام خمینی آن حرکت ها را آن روز می دیدند.

وی با بیان اینکه از نظر امام، اسلام دینی سیاسی است و سیاست در بطن جنبش اسلامی قرار دارد خاطر نشان کرد: امام خمینی در مصاحبه خود با روزنامه نگار هندی تاکید داشتند این نهضت یک نهضت اسلامی است، اسلام به معنای پشت کردن به ترقی و پیشرفت نیست بلکه اسلام مذهب ترقی خواه است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیداری رو به گسترش مسلمانان در کشورهای اسلامی ابراز داشت: شرایط امروز منطقه ناشی از بیداری وسیع مسلمانان است به همین خاطر می بینیم که آمریکا و دیکتاتورهای غربی عصبانی و نگران هستند از این رو باید اهمیت جوهره بیداری اسلامی را درک کنیم.

وی تصریح کرد: اخیرا از سوی وزارت خارجه امریکا اعلام شد 150میلیون دلار به شورای نظامی مصر کمک خواهد شد حال سئوال اینجاست که مگر مردم مصر تسلط نظامی داشتند که شما این کار را انجام داده اید؟ و از سوی دیگر اعلام می کنند که تعهدات بین المللی در سر جای خود باقی است و صهیونیست ها نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم مصر به خاطر این تحقیرها انقلاب کردند یاد آور شد: مساله امروز مردم مصر به نتیجه رسیدن انقلاب آنها است و ملت های منطقه بدانند که عنصر اصلی فتنه در منطقه، آمریکا، صهیونیسم و حکام وابسته به غرب است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به آمریکا و نظام سلطه گفت: آنها بدانند که در مقابله با اراده ملت ها نمی توانند کاری انجام دهند چرا که مسلمانان می دانند غرب شعار سیاست خواهی خود را به دروغ سر می دهد و به دنبال سیطره بر مسلمانان است و با استقلال سیاسی مسلمانان مخالف است.

وی با بیان اینکه سی سال از بیداری اسلامی که ایران آغازگر آن بوده می گذرد گفت: ملت های مسلمان نشان داده اند که بیداری آنها واقعی است از این رو آمریکا و صهیونیسم باید بدانند که هر چه در مقابل این بیداری بایستند انقلاب های منطقه ای قوی تر می شود و مشاهده می شود که این بیداری موجب شده که سلطه غرب در منطقه دچار زلزله ای سیاسی شود.

علی لاریجانی تصریح کرد: امریکا و غرب به دنبال این هستند که در کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند چرا که دریافتند که امروز در منطقه تحول بزرگی در حال شکل گیری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بعضا غرب اعلام می کند که بیداری منطقه الگو برداری از انقلاب اسلامی ایران نیست گفت: اینکه امریکا و غرب اینگونه اعلام می کنند، اشکال ندارد آنها خوش باشند چرا که ما هم اصراری نداریم بگوییم تحولات منطقه الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران است ولی باید بدانند که ریشه این بیداری در حرکت تاریخی امام خمینی نهفته است.

رییس قوه مقننه کشورمان ایراد داشت: جمهوری اسلامی در حمایت از مردم مصر به دنبال گرایش شیعی نیست بلکه با افتخار از حماس سنی و حزب الله شیعه حمایت می کند چرا که به دنبال آن است که مسلمانان چه شیعه و چه سنی زیر بار آمریکا نباشند و عزت خود را حفظ کند./955/پ202/ج

ارسال نظرات