۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۹۹۲۴۱

تأکید امام جمعه آذرشهر بر تسریع احداث حوزه علمیه این شهر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آذرشهر با اشاره به کمبود روحانی، بر تسریع در آغاز عملیات احداث حوزه علمیه آذرشهر تأکید کرد.
مدرسه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر، روز گذشته در نشست شورای اقامه نماز آذرشهر با اشاره به شور و اشتیاق جوانان آذرشهری برای تحصیل علوم حوزوی اظهار داشت: هم اکنون ده‌ها جوان این شهر برای تحصیل در علوم و معارف اسلامی به شهرهای تبریز، بناب، مراغه و قم هجرت می‌کنند.

وی ادامه داد: هجرت جوانان برای کسب معارف دینی به دیگر شهرها با این‌که ویژگی‌هایی دارد؛ اما تبعاتی نیز برای خانواده های آنان در پی خواهد شد، از این رو نیازمند گسترش مدارس علوم دینی در شهرستان‌ها هستیم.

حجت الاسلام قره سیدی با بیان این‌که شهرستان آذرشهر مانند اغلب نقاط کشور با کمبود روحانی و مبلغ روبرو است، گفت: مسؤولان و متولیان مربوطه باید درکنار گسترش مراکز آموزش عالی، نسبت به احداث حوزه علمیه این شهر اهتمام جدی به خرج دهند.

وی بر تسریع در آغاز عملیات احداث حوزه علمیه آذرشهر تاکید کرد و افزود: زمین حوزه علمیه آذرشهر از مدت ها قبل شناسایی و تحوسل گرفته شده؛ اما به سبب کمبود اعتبارات هنوز عملیات اجرایی مسکوت مانده است.

امام جمعه آذرشهر تصریح کرد: زمینی به مساحت یازده هزار متر مربع برای احداث حوزه علمیه آذرشهر اختصاص داده شده که بایستی با همت مسؤولان امر مراحل ساخت و بهره‌برداری از این مرکز علوم اسلامی تسریع یابد.

حجت الاسلا قره سیدی خاطر نشان کرد: با این‌که خیرین بخش زیادی از منابع مالی پروژه احداث حوزه علمیه آذرشهر را تأمین می‌کنند؛ اما نیازمند مساعدت دولت در بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این مرکز هستیم.

همچنین فرماندار آذرشهر در پایان بر مساعدت دولت در احداث حوزه علمیه این شهر قول مساعد داد./935/پ202/س
ارسال نظرات