۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۷۳۱

عالم سعودی خواستار آزادی زندانیان شیعه شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان سعودی بر لزوم آزادی زندانیان شیعه تاکید کرد و ادامه بازداشت آنان را عامل تضعیف وحدت ملی برشمرد.
شيخ يوسف الاحمد از علماي عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف الاحمد از علمای عربستان عضو هیات علمی دانشگاه اسلامی محمد بن سعود، در پیامی خطاب به امیر نایف بن عبدالعزیز آل سعود وزیر کشور عربستان، آزادی زندانیان شیعه ای را که بدون محاکمه در زندان بسر می برند خواستار شد.

وی با اشاره به بازداشت هزاران تن از شهروندان بی گناه، تصریح کرد: بسیاری از زندانیان یا بدون محاکمه در زندان هستند یا اینکه مدتها از زمان پایان یافتن محکومیتشان تمام شده ولی همچنان در زندان بسر می برند و این امر، ظلم به شمار می آید و وحدت ملی را تضعیف می کند.

شیخ یوسف الاحمد از وجود عناصر ناپاک در وزارت کشور عربستان انتقاد کرد و اظهار داشت: افراد بسیاری هستند که از مساله تروریسم سود برده و در وزارت کشور رسوخ کردند و باید نسبت به این مساله چاره اندیشید.

این عالم وهابی ادامه بازداشت زندانیان را خلاف شرع توصیف کرد و افزود: ادامه بازداشت این افراد، خلاف شرع است و نمی توان در قبال آن ساکت ماند و امیدوارم مسوولان به این پرونده که کرامت انسان ها را زیر پا می گذارد پایان دهد.

وی تاکید کرد: زنان زندانیان همواره با من تماس می گیرند و از وضعیت بد خود گله مند هستند و ادامه بازداشت هسران خود را عامل فروپاشی خانواده و به انحراف کشیده شدن فرزندانشان توصیف می کنند.

گفتنی است جمع کثیری از شیعیان عربستان سال هاست که بدون محاکمه در زندان بسر می برند و برخی نیز با وجود پایان یافتن مدت محکومیتشان همچنان در زندان بسر می برند./980/گ
ارسال نظرات