۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۰۷۴۹
آیت الله حسینی بوشهری:

کشتار مردم بحرین توسط نیروهای عربستان با چراغ سبز آمریکا صورت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر ضرورت حمایت سازمان های بین‌المللی از مردم مظلوم و بی‌دفاع بحرین تاکید و لشکرکشی امارات و عربستان به این کشور را محکوم کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيدهاشم حسيني بوشهري


آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، کشتار مردم بی دفاع و مظلوم بحرین را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه آنچه در بحرین در حال وقوع است، یک جنایت هولناک به شمار می رود، سکوت مجامع جهانی و بین المللی را سؤال برانگیز خواند و ابراز داشت: سازمان ملل و کشورهای ابرقدرت گاهی برای مسائل جزیی و کوچک غوغایی به پا کرده و کشورها را محکوم می کنند، اما متاسفانه در برابر این جنایت فجیع سکوت کرده اند.

آیت الله حسینی بوشهری با انتقاد از سیاست یک بام ودو هوای سازمان های مدعی حمایت از حقوق بشر و دمکراسی، بیان داشت: در روز روشن عربستان سعودی و امارت به کشور بحرین لکشرکشی نظامی می کنند، اما در کمال تعجب و تاسف نه تنها این جنایت از ناحیه سازمان ملل محکوم نمی شود بلکه این جنایت با چراغ سبز آمریکا صورت می گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بعد از سفر وزیر جنگ آمریکا به بحرین و هماهنگی های صورت پذیرفته با تجهیزات کامل ارتش عربستان سعودی وارد خاک بحرین می شود و بیرحمانه به مردم حمله می کند.

وی ابراز کرد: ملت مسلمان بحرین در نبردی نابرابر می خواهند خواسته های قانونی خود را مطرح کنند، اما متاسفانه از سوی کشورهای به ظاهر اسلامی سرکوب می شوند.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: اینها می گویند بر اساس پیمان دفاعی وارد خاک بحرین شده ایم، در حالی که موضوع این پیمان چیز دیگری است و تنها در صورتی است که یک کشور خارجی به کشورهای خلیج حمله کند.

وی نسبت به عواقب کشتار بیرحمانه مسلمانان بحرین هشدار داد و تاکید کرد: نتایج این اقدامات به خود کشورهای متجاوز برمی گردد، برای ملت های اینها این سؤال مطرح است که اینها به چه حقی به خاک یک کشور ورود پیدا کرده اند و دست به کشتار و جنایت می زدند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: این کاری که عربستان وامارات انجام داده اند ولو با هدایت آمریکا انجام شده است، اما در نهایت به ضرر خودشان است و در حقیقت به مقابله ملت های خودشان شتاب می دهد.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: ما این اقدام جنایتکارانه را محکوم می کنیم و از همه مجامع بین المللی، سازمان کنفراس اسلامی و سازمان ملل و آزادیخواهان دنیا تقاضان می کنیم این اقدامات را محکوم و کاری کنند که متجاوزان دست از اعمال جنایتکارانه خود بردارند و این سرزمین را رها کنند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات