۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۰۸۶۴
یکی از پژوهشگران عرصه دین:

تبلیغ چهره به چهره تأثیرگذارتر و ماندگارتر است

خبرگزاری رسا ـ یکی از پژوهشگران عرصه دین گفت: تعطیلات نوروز به واسطه حضور مخاطبان با عقاید مختلف، بهترین فرصت برای تبلیغ دین است.
تبلیغ چهره به چهره تأثیرگذارتر و ماندگارتر است


حجت‌الاسلام سعید طالبی‌نیا از فعالان عرصه رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و فراهم شدن ظرفیت‌های مناسب تبلیغی در طول تعطیلات نوروز، خواستار تبلیغ چهره به چهره از سوی مبلغان معارف دین در این ایام شد.

وی افزود: در سیره و روش پیامبر اکرم(ص)، ائمه طاهرین(ع) و پس از ایشان در سیره علمای سرشناس شیعه، می‌بینیم که افزون بر تبلیغات رسمی، برجستگی دیگری وجود دارد و آن ارتباط چهره به چهره با مخاطبان خود است.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به دو بعد اصلی تبلیغ، خاطرنشان کرد: یک بعد رسمی تبلیغ خطابه و منبرهایی است که مبلغان از آن طریق پیام دین اسلام را به گوش مخاطبان می‌رسانند و دیگری تبلیغ چهره به چهره که همانا زمان‌بر، اما تأثیرگذارتر و ماندگارتر است.

وی با بیان این‌که در مجالس ترحیم و تعطیلات نوروز با مخاطبان بسیاری برخورد می‌کنیم که شاید بسیاری از آنها در هیچ محمل تبلیغی حاضر نشوند، از تعطیلات نوروز به عنوان بهترین فرصت تبلیغ چهره به چهره یاد کرد و گفت: تعطیلات نوروز به واسطه حضور مخاطبان با عقاید مختلف، بهترین فرصت برای تبلیغ دین است.

حجت‌الاسلام طالبی‌نیا از مبلغان دینی خواست تا در مجالس دید و بازدید، یک مسأله فقهی را ماهرانه مطرح کنند و با مطالعه دقیقی که از پیش دارند، در زمینه شبهاتی که پیرامون دین و مذهب تشیع مطرح می‌شود، پاسخ‌گو باشند.

وی تصریح کرد: تعطیلات نوروز بهترین فرصت است که با تشکیل مجالس متعدد به بیان مسائل اخلاقی، فقهی، کلامی، سیاسی و تاریخی بپردازیم، البته در حدی که به اختلاف نینجامد و در اصل کلیات مسائل سیاسی اسلام مطرح شود. /920/ت302/ع

ارسال نظرات