۰۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۹۳۴
آیت الله حسینی بوشهری:

شناسایی امکانات و بهره گیری از تمام ظرفیت ها، راهکار اصلی حرکت در مسیر جهاد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار بهره گیری مسؤولان از تمامی ظرفیت ها و توانمندی نیروهای انسانی و منابع کشور شد و این امر را یکی از زمینه های رسیدن به شکوفایی اقتصادی ذکر کرد.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی به بیان دیدگاه های خود در این باره پرداخت.

وی گفت: با توجه به شرایط کشور و همچنین ستیزه جویی دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علیه ملت ایران و اعمال تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، شعار جهاد اقتصادی از جوانب و ابعاد مختلف می تواند مورد تحلیل و بررسی باشد.

امام جمعه موقت قم ابراز داشت: نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان سال جهاد اقتصادی، حرکتی است که می توان کشور را به سمت خودکفایی در عرصه اقتصادی به پیش ببرد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان نکاتی درباره نامگذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی تصریح کرد: مسؤولان در مسائلی که مربوط به کارهای اقتصادی است، برنامه ریزی مدبرانه ای در برابر تحریم های دشمنان داشته باشند تا آسیبی از این جهت متوجه کشور و مردم نشود که خوشبختانه در طول این مدت شاهد چنین تدبیری بوده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری خواستار بهره گیری از همه ظرفیت های کشور برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی شد و تصریح کرد: افراد متخصص و آشنا به مسائل اقتصادی باید در این راستا برنامه ریزی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران از نیروی انسانی ارزشمند، ثروت های ملی و منابع بیشمار برخوردار است و باید افزون بر نفت از سایر منابع استفاده کنیم و کشور را از اتکای به نفت خارج نماییم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم اقتصادمان را شکوفا و بالنده کنیم، یادآور شد: شناسایی امکانات و ظرفیت های کشور می تواند بهترین راه برای ورود و حرکت در مسیر جهاد اقتصادی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری، بسنده کردن به وضع موجود را برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی ناکافی دانست و با بیان توصیه هایی به ملت ایران، ادامه داد: مردم پرهیز از اسراف را مدنظر داشته باشند و الگوی مصرف را رعایت کنند، در صورت تحقق این موضوع ما از خیلی از کشورها جلوتر خواهیم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف منابع ما و ثروت های خدادادی هدر می رود که این مساله چندان جالب نیست و ما را به مقصود نمی رساند.

آیت الله حسینی بوشهری، برنامه ریزی مسؤولان، پرهیز از اسراف، رعایت الگوی صحیح مصرف، همدلی مردم و مسؤولان را تضمین کننده حرکت به سمت جهاد اقتصادی و در نتیجه رسیدن به قله های کمال ارزیابی کرد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات