۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۰۵۹
امام جمعه زرین‌دشت فارس خواستار شد؛

تشکیل اتاق فکر و ارائه طرح‌های اقتصادی قابل اجرا در سال جهاد اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرین‌دشت فارس خواستار تشکیل اتاق فکر جهاد اقتصادی شد و تصریح کرد: کارشناسان با دادن طرح‌های اقتصادی و اجرایی کردن آن، گام‌های اساسی را برای رسیدن به کشوری پیشرفته از نظر اقتصادی بردارند.
سال جهاد اقتصادي


حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه زرین‌دشت فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک فرا رسیدن سال نو، نامگذاری سال 90 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهاد اقتصادی» را آغاز برداشتن گام‌های اساسی برای تحقق چشم‌انداز بیست‌ساله جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 دانست.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در نخستین روز فروردین‌ماه در مشهد مقدس به تشریح پیام نوروزی امسال پرداختند و مهم‌ترین مسأله را جهاد اقتصادی عنوان کردند، افزود: مقام معظم رهبری از ملت خواستند تا نهضت اعتمادگونه‌ای را در راستای رشد اقتصادی و ترد وابستگی ایجاد کنند.

امام جمعه زرین‌دشت فارس ادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشریح طرح تحول اقتصادی فرمودند «اگر این طرح به خوبی اجرا شود، در آینده‌ای نزدیک به مهم‌ترین هدف آن که خودکفایی و عدم وابستگی به بیگانگان است، خواهیم رسید».

وی همچنین اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، اظهار داشتند «90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که اگر با تکنیک‌های پیشرفته تحت فشار، 10 درصد صرفه‌جویی شود، مشکل آب شرب حل خواهد شد».

حجت‌الاسلام بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از دولت و مردم برای تحقق سال همت مضاعف و کار مضاعف اشاره کرد و گفت: ایشان عملکرد مسؤولان را در سال گذشته که با همکاری و همیاری مردم انجام شد، مایه افتخار دانستند.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب همه سال‌ها را سال همت مضاعف و کار مضاعف نامیدند، ابراز داشت: امیدواریم امسال هم با همت بلند مسؤولان و مردم، جهاد اقتصادی برای رسیدن به تعالی کشور اسلامی ایران و الگودهی به سایر کشورها پیگیری شود.

امام جمعه زرین‌دشت فارس همچنین خواستار تشکیل اتاق فکر جهاد اقتصادی شد و تصریح کرد: کارشناسان با دادن طرح‌های اقتصادی و اجرایی کردن آن، گام‌های اساسی را برای رسیدن به کشوری پیشرفته از نظر اقتصادی بردارند.

وی افزود: همان طور که ملت بزرگوار ایران در ابتدای انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی‌(ره) جهاد سازندگی تشکیل دادند و به سرعت شروع به سازندگی مناطق مختلف کشور کردند، این تلاش و جهاد امسال هم تا رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، تکرار خواهد شد.

حجت‌الاسلام بابایی با بیان این‌که امروز دنیا به انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگوی مترقی اسلامی نگاه می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر نقایص موجود در زمینه‌های مختلف برطرف و چشم‌انداز بیست ساله محقق شود، الگوی اسلامی اصیل را به جهان صادر خواهیم کرد. /920/ت302/ص

ارسال نظرات