۱۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۱۱۰
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس:

جهاد اقتصادی باید توأم با جهاد قرآنی و معنوی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، جهاد اقتصادی را نیازمند توجه به ارزش های دینی و اسلامی دانست و گفت: جهاد اقتصادی باید توأم با جهاد قرآنی و معنوی باشد.
نماينده مردم شرق مازندران در مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، احمد علی مقیمی، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، امروز در دیدار با کارکنان اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال «جهاد اقتصادی» افزود: روحیه جهادی، ایمان و اعتقاد، اتحاد و همبستگی مردم و مسؤولان از جمله مهم ترین نیازهای جهاد اقتصادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مقیمی با تأکید براین که جهاد اقتصادی استمرار همت و کار مضاعف است، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان و آحاد ملت باید در سال جدید با ادامه اصلاح الگوی مصرف و تلاش بیشتر زمینه تحقق واقعی شعار امسال را فراهم کنند.

وی بیان داشت: توجه به مسائل دینی و مذهبی جامعه را از انحطاط نجات می دهد و این امر مهم باید از سوی دستگاه های متولی امر فرهنگ مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

مقیمی اظهار داشت: افزایش معنویت در جامعه نیز از جمله رویکردهای مهم و جهادی معنوی است که باید مد نظر قرار گرفته و به آن جامه عمل پوشانده شود.

وی در این دیدار بر وحدت رویه و افزایش عملکرد قرآنی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: هر چه عملکرد دینی و قرآنی ما در جامعه بیشتر باشد، انزوا و انحطاط اخلاقی جامعه کمتر می شود.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمینه‌ نشر فرهنگ و معارف اسلام و قرآن، باید از سوی تبلیغات اسلامی در جامعه فراهم شود و افراد بدون دغدغه از معارف دینی و اسلامی برخوردار شوند.

وی یادآور شد: تولید و ترویج معارف و فرهنگ قرآن نباید مختص به یک مجموعه باشد، بلکه باید از همه ابزارهای موجود بهره گرفت و همه جامعه باید در این راستا بسیج شده و در گسترش معارف دینی و اسلامی تلاش کنند.

مقیمی تصریح کرد: حضور کارشناسان علوم دینی در شهرستان از لوازم تحقق امور قرآنی و فرهنگی است که باید با تلاش همه جانبه محقق شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه برنامه های مختلف قرآنی، تبلیغی و فرهنگی از سوی این اداره در طول سال برگزار می شود که تاثیر بسزایی در رشد و تعالی دینی جامعه دارد.

حجت الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی این اداره به اعزام مبلغ برای تبلیغ دین در مناسبت های ماه مبارک رمضان، دهه محرم و صفر به امر اعزام مبلغ شهرستان توجه ویژه وخاصی اعمال شده که خوشبختانه در همه روستاهای دور دست نیز شاهد حضور روحانیت در مناسبت ها هستیم.

حجت الاسلام الیاسی همچنین به برنامه های که از سوی روحانیان مستقر در روستاها اجراء می شود اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح های فرهنگی، آموزشی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت، جلسات قرآنی، احکام، نهج البلاغه، مراسم ها، محافل قرآنی، جلسات پرسش و پاسخ، جلسات دعا و نیایش، پیگیری مسائل فرهنگی و اجتماعی و مشارکت و همفکری با روستاییان در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد./950/پ202/ص
ارسال نظرات