۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۳۰۹
عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

تمایزگذاشتن میان انقلاب های عربی و انقلاب بحرین هیچ گونه توجیهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ سید علی مکی با انتقاد از تمایزگذاری بی مورد میان انقلاب های عربی از یک سو و انقلاب ملت بحرین از سوی دیگر، هم صدا با امام موسی صدر، وحدت ملی را بهترین راه رویارویی با دشمن صهیونیستی دانست.
نقشه لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی مکی، مفتی شیعه در مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در مراسمی در شهرک رومین در منطقه نبطیه در جنوب لبنان با تبریک عید شعانین به مسیحیان لبنان، همزیستی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان را نه تقدیری از پیش نگاشته، بلکه انتخابی آگاهانه برای حفظ وحدت ملی دانست که تنها با تلاش هر دو گروه میسر خواهد بود.

وی انقلاب های عربی را زاییده آگاهی و هشیاری دانست و با انتقاد از تمایزگذاری بی مورد میان انقلاب های عربی از یک سو و انقلاب ملت بحرین از سوی دیگر، خطاب به ملت های عربی و سران آنها گفت: این تمایزگذاری تنها بدین گونه قابل فهم است که آنچه می باید سنگ بنای وحدت ما می بود را مایه اختلاف قرار داده اید از آنجا که آل البیت(ع) مکتب جامع میان همه مسلمانان است.

سید علی مکی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز شیعیان با مسیحیان و پذیرش آنها به عنوان برادران ملی، گفت: هنگامی که با مسیحیان اینگونه هستیم با برادران دینی و ملی خود چگونه خواهیم بود، ما دست دوستی خود را به سوی برادرانمان در میهن و در دین می گشاییم و همواره به یاری آنها خواهیم شتافت و شعار ما همان شعار امام موسی صدر خواهد بود که فرمود وحدت ملی بهترین راه رویارویی با دشمن صهیونیستی است.

وی با تاکید بر اینکه نه سازمان ملل و نه غرب، صلح و سازش را برای ما به ارمغان نخواهند آورد، گفت: قدرت و ایمان به همزیستی مسالمت آمیز و وحدت ملی است که صلح را فراگیر خواهد کرد و وحدت، توانمندی، سلاح و مقاومت ماست که صلح و سازش را برای ما به ارمغان خواهد آورد./981/ب902/گ
ارسال نظرات