۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۹۲۲
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه‌های علمیه از پشتوانه‌های اصلی نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، شهید مطهری را اندیشمندی بی همتا معرفی کرد و گفت: تسلط این روحانی ارزشمند به موضوعات مربوط به حوزه های علمیه بسیار مناسب بود.
حجت الاسلام سيد مهدي حسيني معاون آموزش حوزه هاي علميه خواهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران روز گذشته در همایش تجلیل از طلاب و اساتید نمونه مدارس علمیه خواهران استان، به نقش تأثیرگذار مدارس علمیه در تقویت باورهای دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه همواره در خط مقدم دفاع از ارزش های دینی و اسلام بوده و هستند.

وی به فعالیت علمی 317 مدرسه علمیه خواهران در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 45 هزار طلبه خواهر در این مراکز حوزوی مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را احیاگر نقش مدارس علمیه در کشور دانست و خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری مرجعیت دینی یک تحول اساسی در وضعیت حوزه های علمیه سراسر کشور به وجود آمد.

وی، حوزه های علمیه را مرکز بسط و گسترس اندیشه های ناب اسلامی برشمرد و با بیان این که مراکز دینی در طول تاریخ همواره در مسیر ترویج ارزش های دینی و اسلامی گام برداشته‌اند، بیان داشت: مدارس علمیه امروز پشتوانه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تقویت مدارس علمیه خواهران در طول چند سال اخیر، تصریح کرد: این مراکز دینی در طول چند سال گذشته از روند توسعه‌ای مناسبی برخوردار بودند که این مسأله حائز اهمیت است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با بیان این که به هیچ عنوان نمی‌توان نقش تأثیرگذار و حیاتی حوزه های علمیه در سطح جامعه اسلامی را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت در طول تاریخ همیشه حافظ اصلی مبانی اسلامی در برابر هرگونه انحراف بودند و علاوه بر این، پرورش یکی از تأثیرگذارترین اقشار جامعه اسلامی را نیز برعهده داشته و دارند.

وی با بیان این که راهکارها و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در برنامه‌ریزی مناسب و تأثیرگذار مدارس علمیه بسیار تأثیرگذار بوده است، ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز خط و مشی پیش روی خود را براساس این دیدگاه و رهنمودهای عالمانه تدوین می کند.

حجت الاسلام حسینی، پرورش انسان هایی دیندار و تأثیرگذار در جامعه اسلامی را یکی از وظایف مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: استعدادهای نهفته ای در حوزه های علمیه نهفته است که باید شناسایی شده و تقویت شوند.

معاون آموزش مرکزمدیریت حوزه علمیه خواهران در بخش دیگری ازسخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری، ایشان را اندیشمندی بی همتا معرفی کرد و ادامه داد: اشراف این روحانی ارشمند نسبت به درک موضوعات مربوط به حوزه های علمیه بسیار مناسب بود و در آن دوران منشأ خدمات بسیاری در این بخش شد.

وی، اندیشه های متعالی استاد شهید مطهری را مبنای فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: آراء و افکار این فیلسوف ارزشمند جهان اسلام نقش مهمی در تقویت اندیشه های ناب اسلامی در جامعه داشت.

حجت الاسلام حسینی، آثار استاد شهید مطهری را سرشار از اندیشه های دینی دانست و با تأکید براین که طلاب باید به منظور درک عمیق از ارزش های اسلامی به تألیفات وی مراجعه کنند، گفت: بررسی کامل آثار شهید مطهری تسلط وی بر نیازهای روز جامعه را نشان می‌دهد./950/پ202/ع

ارسال نظرات