۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۹۲۸
در مشهد مقدس؛

عزاداران فاطمی با پیکر شهید برونسی وداع می کنند

خبرگزاری رسا ـ در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مشهد مقدس با پیکر سردار برونسی وداع می کند.
عزاداران فاطمی با پیکر شهید برونسی وداع می کنند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عابدین عابدی مقدم، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی صبح امروز در نشستی مطبوعاتی، با بیان اینکه پیکر طلبه شهید سردار حاج عبدالحسین برونسی از سوی خانواده و همرزمان وی به تأیید قطعی رسیده است اظهار داشت: پیکر پاک این شهید هفدهم اردیبهشت در جمع عزاداران فاطمی از میدان بسیج مشهد به سمت حرم مطهر تشییع می شود.

وی افزود: پیکر مطهر سردار برونسی و شهدای گمنام ساعت 9 صبح امروز در نیشابور مورد استقبال قرار گرفته و تا مصلای این شهر تشییع و سپس به سمت زادگاهش روستای گلبو منتقل شد.

وی با بیان اینکه پایگاه های بسیج برای استقبال از پیکر شهید در تمام مسیرها فعال هستند یادآور شد: این پیکرهای مطهر ساعت شش عصر امروز نیز در تربت حیدریه تا مزار شهدای گمنام این شهر تشییع و پس از مراسم وداع با شهید و دعای کمیل به مشهد منتقل خواهد شد.

عابدی مقدم با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پس از نماز جمعه در حرم مطهر رضوی تصریح کرد: پس از این مراسم، هشت شهید گمنام جهت خاکسپاری به شهرستان های درگز، خوشاب، مه ولات، خواف و سبزوار منتقل می شود.

وی افزود: عصر جمعه در حسینیه فرزندان شاهد، فرزندان شهدا و خانواده شهید برونسی به صورت خصوصی با پیکر دو تن از شهدای گمنام و شهید برونسی وداع کرده و جمعه شب نیز مراسم وداع عمومی در محل حسینیه امام (واقع در خیابان نخریسی مشهد) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار همچون شهر زنجان عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(س) به صورت متمرکز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: پیکر مطهر سردار شهید برونسی و شهدای گمنام همزمان با شهادت دخت نبی اکرم(ص) ساعت 9 صبح شنبه 17 اردیبهشت ماه از محل میدان بسیج مشهد تا حرم مطهر تشییع می شود.

وی ادامه داد: پس از این مراسم، پیکر سردار برونسی جهت خاکسپاری به بهشت رضا و پیکرهای دو شهید گمنام نیز به مسجد دانشگاه فردوسی منتقل خواهد شد.

گفتنی است، سردار شهید برونسی، فرمانده‌ تیپ‌ هجدهم جوادالائمه‌ پس از رشادت‌ ها و ایثارگری‌ های بسیار در کردستان و جنگ تحمیلی که منجر به تعیین جایزه برای سر وی از سوی دشمن شده بود، 25 اسفند1363در عملیات‌ بدر، پس‌ از رشادت‌ بسیار در چهار راه‌ خندق‌ به‌ شهادت‌ رسید و طبق خواسته خودش پیکرش مفقود و سر مطهرش پس از شهادت توسط نیروهای بعثی از تن جدا شد./930/پ202/س
ارسال نظرات