۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۰۶۸
فرمانده سابق لشکر پنج نصر:

شهید برونسی عقلانیت را توام با عشق معماری کرد

خبرگزاری رسا ـ همرزم سردار شهید برونسی گفت: شهید برونسی به ظاهر تنها یک بنا و کشاورز ساده بود اما در سایه مکتب عرفانی اهل بیت(ع) عارفی شد که عقلانیت را توام با عشق معماری کرد.
شهيد برونسي وداع با شهيد برونسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد باقر قالیباف، فرمانده سابق لشکر پنج نصر و از همرزمان سردار شهید برونسی، شب گذشته در مراسم وداع با پیکر این شهید در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد، حضرت زهرا(س) را آیینه تمام نمای مظلومیت و صبر لایزال نبوی و تجسم راستین شریعت دانست و گفت: این بانوی بزرگوار هم طراز رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار داشت.

وی افزود: حضرت زهرا(س) نور هدایت و میزان و شاخص هدایت انسان هاست و ما باید تلاش کنیم خود را به این نور نزدیک کنیم که لازمه آن، نورانی شدن است که از طریق عمل میسر می شود نه صرف محبت و ادعا.

قالیباف با بیان اینکه شهدا با عمل خود محبتشان را به حضرت زهرا(س) اثبات کردند تصریح کرد: حضرت فاطمه(س)، لبریز از ایمان و یقین و اهل مجاهدت، اطاعت و دفاع از ولایت و ظلم ستیزی بود و خداوند با توجه به همین صبر ومعرفت و خلوص و ایثار، ان حضرت را مرکز فیوضات خود قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر شاگرد خوبی در مکتب عرفانی حضرت زهرا(س) باشیم با همه وجود می فهمیم که زهد عین آزادیست و مسائل مادی و دنیوی هرگز در دل فاطمیون موج ایجاد نمی کند.

فرمانده سابق لشکر پنج نصر با اشاره به اینکه همه فعالیت های حضرت فاطمه(س) برای دفاع از ارزش ها بود یاداور شد: ایشان در جامعه سیاست زده پس از رحلت نبی اکرم(ص) که ولایت، مهمترین موضوع آن مقطع تاریخی بود، آموزگار خوبی برای شهادت شد.

وی، حضرت فاطمه(س) را بانی کاخ ولایت دانست و گفت: این بانوی بزرگ برای همیشه به پیروانش این درس را داد که عدالت بدون ولایت میسر نیست. امام خمینی(ره) نیز با همین باور، انقلاب را آغاز کرده و پیروزی رساند. جز برای خدا نه کلامی گفت و نه گامی برداشت.

قالیباف اظهار داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی که به برکت خون شهدایی چون سردار برونسی حاصل شده است، امانتی اهل بیت(ع) در دست ماست.
وی با اشاره به تحلیل مختلف از جریان بیداری اسلامی در منطقه ابراز داشت: ما بر اینباوریم که اگر امروز بیداری اسلامی در جهان اتفاق افتاده و به مبانی اسلام توجه می شود همه از برکت خون شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است. این وعده الهی به مجاهدان خالص راهش است که خون همواره بر شمشیر پیروز است.

این همرزم شهید برونسی با بیان اینکه امروز آثار انقلاب اسلامی در همه جای دنیا در حال خودنمایی است تصریح کرد: باید در این راه محکم تر از همیشه گام برداریم وذره ای در وعده الهی شک نکنیم؛ شهید برونسی به ظاهر تنها یک بنا و کشاورز ساده بود اما در سایه مکتب عرفانی اهل بیت(ع) عارفی شد که عقلانیت را توام با عشق معماری کرد.

خاطرنشان می شود پیکر مطهر طلبه شهید سردار حاج عبدالحسین برونسی و دو تن از شهدای گمنام فردا ساعت 9 صبح از میدان بسیج مشهد به سمت حرم مطهر تشییع خواهد شد./930/پ202/ع

ارسال نظرات