۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۶۰
امام جمعه بندر امام خمینی:

ترویج فرهنگ فاطمی راه مقابله با توطئه‌ دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندر امام خمینی اظهار داشت: طلاب و روحانیان وظیفه دارند با ترویج ‌فرهنگ فاطمی در جامعه، جوانان و نوجوانان را از حربه‌ها و دسیسه‌های دشمنان مصون بدارند و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنند.
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرعباس
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی‌(ره)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به وظایف طلاب و روحانیان نسبت به تبیین سخنان رهبری در جامعه، اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید با تبیین سخنان رهبری در جامعه مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کرده و سعی در خنثی سازی آن‌ها باشند.

این فعال عرصه فرهنگی، با بیان این که دشمنان در تلاش برای تفرقه میان مردم و مسؤولان نظام هستند، گفت: مردم و مسؤولان نظام باید هوشیار و آگاه باشند؛ چرا که دشمنان در تلاش برای تفرقه میان آحاد جامعه هستند و از هر فرصتی برای ضربه به نظام و انقلاب استفاده می‌کنند و بهترین راه نیز برای جلوگیری و خنثی‌سازی توطئه‌های آنان وحدت و هم دلی است.

حجت الاسلام تابش، با اشاره به اقدام‌های شایان دولت نهم و دهم گفت: خوشبختانه با یاری خداوند متعال، تلاش‌های دولت خدمتگزار همانند قبل مناسب و چشمگیر است و آنچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند احمدی نژاد اقدام‌های خوب و شایانی را برای رفاه و آرامش مردم انجام داده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی‌(ره)، در ادامه سخنان خود، با اشاره ایام فاطمیه گفت: جوانان و نوجوانان به ویژه دختران باید با پیروی از راه حضرت فاطمه زهرا (س)، اقدام‌های دشمنان را نسبت به منحرف کردن جوانان و نوجوانان از راه دین و قرآن از بین ببرند و خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان بیاورند.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در مراسم‌های مذهبی اظهار داشت: حضور جوانان در این محافل و مجالس تأثیر کلانی را بر روحیه آنها می‌گذارد؛ چرا که آن‌ها با حضور در این مراسم‌ها با معرفت و کرامات اهل بیت (ع) آشنا شده و شاخصه‌های بسیاری از مکتب اهل بیت (ع) را فرا می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه، ترویج فرهنگ زهرایی در جامعه را بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و اظهار داشت: طلاب و روحانیان وظیفه دارند با ترویج این فرهنگ در جامعه، جوانان و نوجوانان را از حربه‌ها و دسیسه‌های دشمنان مصون بدارند و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنند.

امام جمعه بندر امام خمینی، حضرت زهرا‌(س) را بهترین الگو برای بانوان و دختران ایران زمین دانست و تصریح کرد: دختران و بانوان جهان اسلام باید با پیروی از این بانوی مطهر به زندگی روز مره خود بپردازند و مسائل اخلاقی و رفتاری را از این بانوی بزرگوار فرا گیرند.

حجت الاسلام تابش، در پایان سخنان خود، حضرت فاطمه را عنصری برجسته و ممتاز دانست و گفت: به راستی که حضرت فاطمه‌(س) اسوه زنان عالم، است او در زندگی ظاهری، جهاد، مبارزه، دانش، سخنوری، فداکاری، مادری، همسرداری و مهاجرت، الگوی زنی برتر است./9465/ت302/س
ارسال نظرات