۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۶۹۸

سطح سه در حوزه علمیه خواهران تنکابن راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران از پذیرش طلاب سطح سه از سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه خواهران تنکابن خبر داد.
خواهران طلبه
حجت الاسلام علی غفاری، مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که مدرسه علمیه خواهران شهرستان تنکابن از سال تحصیلی جدید د رشته فقه و اصول طلبه سطح سه می پذیرد، افزود: خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده از سوی مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران مجوز آغاز فعالیت علمی این سطح در مدرسه علمیه خواهران تنکابن صادر داد.

وی با بیان این که خوشبختانه میران استقبال خواهران طلبه برای ادامه تحصیل در سطوح بالای حوزه هر ساله در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: فعالیت علمی طلاب سطح سه مدرسه علمیه خواهران شیرود تنکابن از مهر‌ماه امسال آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که در حال حاضر سطح سه در مدارس علمیه خواهران شهرهای گرگان و بابل فعال است، تصریح کرد: رشته‌های تفسیر علوم قرآنی و فقه اصول در مدرسه علمیه الزهرا بابل و رشته های تفسیر، فقه و اصول، فلسفه و تاریخ در مدرسه علمیه خواهران الزهرا گرگان مشغول فعالیت علمی هستند.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران از برگزاری آزمون ورودی سطح سه حوزه علمیه خواهران سی اردیبهشت ماه در مازندران و گلستان خبر داد و افزود: این آزمون در سه مرکز امتحانی در شهرهای بابل، شیرود تنکابن و گرگان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: طلابی که معدل دروس متمرکز آنها بیش از 18 باشد از شرکت در آزمون سطح سه معاف خواهند شد.

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود از رقابت هزار و 600 داوطلب ورود به مدارس علمیه خواهران امسال در استان های مازندران و گلستان خبر داد و افزود: میزان درخواست طلبه از سوی هر مدرسه علمیه در این دو استان 35 نفر است که البته به تناسب امکانات علمی و فضای آموزشی این تعداد متغیر خواهد بود.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران همچنین از افزایش تعداد مدارس علمیه خواهران مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته سه مدرسه علمیه حضرت نرگس(س)، فاطمه زهرا و الزهرا به ترتیب در شهرهای ساری، قائمشهر و محمود آباد فعالیت علمی خود را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 مدرسه علمیه خواهران در یازده شهر مازندران و ده مدرسه نیز در استان گلستان به فعالیت علمی و آموزشی مشغول هستند./950/ت302/س

ارسال نظرات