۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۳۰۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

روحانیت هوشمندانه مراقب نفوذ انحراف در لایه‌های جامعه اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از روحانیت به عنوان حافظان اصلی مبانی اسلامی یاد کرد و گفت: روحانیت باید هوشمندانه مراقب نفوذ انحراف در لایه‌های جامعه اسلامی باشد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، روحانیت را مرزبان فکر و عقیده جامعه دانست و با بیان این که این قشر تأثیرگذار در طول تاریخ همواره مدافع اصلی ارزش های دینی بوده است، گفت: روحانیت هیچ‌گاه در برابر انحراف و بدعت سکوت نکرده است.

وی با بیان این که روحانیت اصیل پاسدار واقعی حریم اسلام ناب است، افزود: این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی با تمسک به اهل بیت(ع) همواره برای حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی فداکاری کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ریشه دیرینه ارادت ملت مسلمان ایران به علما و روحانیت، گفت: در رژیم گذشته برای تضعیف غیرت دینی برنامه های زیادی اجرا شده است اما با هوشیاری علمای بزرگوار و روحانیت متعهد، این توطئه ها ناکام ماند و ملت ایران از نهضت پرشور انقلاب اسلامی در کنار امام امت حمایت جانانه ای کردند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به توطئه دشمنان برای کم رنگ کردن منبرهای روحانیان تصریح کرد: انقلاب ما نجات یافته منابر علما و روحانیان است و مادامی که در این کشور از تریبون ها و بلندگوهای مساجد و حسینیه ها پیام حق طلبی و کلام الهی از زبان علما طنین انداز اس ، کینه توزی های دشمنان راه به جایی نخواهد برد.

وی با تأکید براین که روحانیت آگاه و اصیل باید مبتنی بر سیره پیامبر و روش علمای اسلام با خرافه و انحراف های فکری مبارزه کنند، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان قسم خورده اسلام با ترویج بدعت و خرافه به جنگ با ارزش های ناب اسلامی آمده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که انحراف های فکری و اعتقادی هر روز از سوی دشمنان نظام اسلامی در سطح جامعه ترویج می شود، ادامه داد: امروز حضور روحانیت در میدان مقابله با انحراف های فکری یک ضرورت است و تنها این قشر است که می تواند مانع رشد این انحراف ها در جامعه اسلامی شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که انحرافات فکری می‌تواند از هر سلاحی مهیب‌تر و مخرب‌تر اصل اسلام و نظام اسلامی را مورد تهاجم و بنیادهای اسلام، انقلاب و اجتماع اسلامی را ویران کند، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان پاسداران و حافظان اصلی ارزش های ناب اسلامی باید از میراث گرانبهای پیامبر اسلام و ائمه معصومین(ع) محافظت کنند.

وی با اشاره به این که سیاستگذاران نظام سلطه همواره در تلاش هستند تا به هر شکل ممکن ارزش های اسلامی را نابود کنند، خاطرنشان کرد: تفکرات انحرافی جریان خزنده‌ای است که در ابتدا با رگه‌های ضعیف در سطح جامعه خود را نشان می‌دهد و به مرور زمان همچون سلول‌های سرطانی در سطح جامعه گسترش پیدا می‌کند و همین مسأله وظیفه روحانیت را نسبت به گذشته سنگین تر می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از روحانیت به عنوان حافظان مبانی اعتقادی اسلامی یاد کرد و با بیان این که این قشر باید با جهان علمی به مقابله با جریان های انحرافی که مورد حمایت دشمنان نظام است بیایند، گفت: اگر روحانیت اصیل و آگاه وارد میدان نشود به طور حتم دشمنان به اهداف شوم خود خواهند رسید.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به حضور روحانیت در تاریخ سی ساله انقلاب اسلامی، افزود: روحانیت در سه دهه اخیر به ویژه در دهه اول انقلاب شکوهمند اسلامی نقش بسیار تأثیرگذاری در مقابله با جریان های التقاطی و انحرافی داشت و در چنین شرایطی که دشمنان با جنگ نرم به ستیز با نظام اسلامی آمدند حضور قوی و با صلابت روحانیت در همه عرصه های این کشور یک ضرورت مهم است.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی از حضور و نقش آفرینی روحانیت هراس دارند، ادامه داد: نظام سلطه همیشه در جهت تضعیف جایگاه روحانیت تلاش و سرمایه گذاری کلامی انجام داده اند، اما همواره با پشتیبانی مردم نقشه های شوم آنها خنثی شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که روحانیت باید هوشمندانه مراقب نفوذ انحراف در جامعه باشد، تصریح کرد: ایستادگی بر روی اصول و تسلیم‌ناپذیری در برابر انحراف و عزم و اراده جدی و اقدام به‌موقع و مناسب در جهت مقابله با آن از وظایف ذاتی روحانیت است که در طول تاریخ و به ویژه در سه دهه اخیر به نحو احسن صورت گرفته است./950/پ202/س
ارسال نظرات