۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۳۲۴
هشدار استاد حوزه علمیه خواهران:

الگوی زندگی غربی در حال ترویج است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: یکی از اصول زندگی حضرت زهرا (س) عزت نفس است که موجب می شود در زندگی با هدف و برنامه به پیش رود و در راه درست و با هدف صحیح حرکت کند.
زن در اسلام


خانم درویشی، استاد حوزه علمیه خواهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) بیان داشت: زندگی حضرت زهرا(س) نشان می‌دهد که باید بر اساس اصول زندگی کرد.

وی ادامه داد: اسلام، خواهان زندگی بر مبنای اصول است، در این صورت حتی اگر زندگی کوتاهی مانند حضرت زهرا(س) داشته باشیم، به امتداد تاریخ دارای اثر خواهد بود.

این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: الگوی زندگی غربی، زندگی بر اساس قیود است که متاسفانه این نگاه در حال ترویج در جامعه است.

وی بیان داشت: یکی از اصول زندگی حضرت زهرا(س) عزت نفس است که موجب می شود در زندگی با هدف و برنامه به پیش رود و در راه درست و با هدف صحیح حرکت کند.

وی بیان داشت: نگاه به زندگی بر اساس قیود، تکلفاتی همچون زر و زیورهای آنچنانی را به دنبال دارد هرچند که از هدف زندگی که آرامش است، فاصله داشته باشد.

پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: در زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) نشاط و شادابی در امر زناشویی، تربیت فرزند و دیگر ساحت های زندگی دیده می شود.

وی بیان داشت: اگر فردی در امر تربیت فرزند، شادابی لازم را نداشته باشد، نمی تواند به خوبی به پرورش آنها بپردازد و مدام کودک به مهد‌ها سپرده می شود.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امیرمومنان(ع) در طول زندگی مشترک با حضرت زهرا(س) در بیش از هفتاد ماموریت شرکت کردند که به صورت طبیعی، بخشی از بار زندگی به دوش حضرت زهرا(س) می‌افتاد.

وی بیان داشت: حضرت زهرا(س) در امر تربیت فرزندان و خانه داری بسیار کوشا بودند و در حین بازی با فرزندان، اشعاری درباره آینده فرزندان می‌خوانند.

وی اظهار داشت: برخی زنان در جامعه امروز به دلیل نداشتن مشغولیت های لازم، دچار وسواس های فکری و عملی می‌شوند، افسردگی مشکل رایج زنان بدون دغدغه است.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر تلاش و کار در خانه همراه با عشق و علاقه باشد، آرامش را به محیط خانواده هدیه می‌دهد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات