۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۵۳۹
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان:

انقلاب اسلامی ایران احیاگر کرامت و ارزش وجودی زنان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، انقلاب اسلامی ایران را احیاگر کرامت و ارزش وجودی زنان دانست و گفت: زنان نیز نقش حساس و بسزایی در تداوم انقلاب دارند.
زن، حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، نخستین همایش نقش زن در انقلاب اسلامی ظهر امروز در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد.

حجت الاسلام ولی عادلی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در این همایش با اشاره به نظریه اسلام درباره جایگاه زن در جامعه گفت: در آموزه‌های اسلامی زن و مرد هر کدام در مدار شخصیت و فطرت خود تاریخ را می‌سازند.

معاون اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که مکتب اسلام زن را در کنار مرد و در نهایت حفظ حرمت برای تاریخ و جامعه سازی مناسب و مفید می‌داند، ادامه داد: این نشان‌دهنده جایگاه ویژه زن در دین مبین اسلام است که در دیگر ادیان کمتر دیده می‌شود.

وی با اشاره به شبهات مطرح شده در مکاتب فکری و فلسفی نسبت به شخصیت زنان‌ اظهار داشت: داستان فریب آدم از سوی حضرت حوا مورد پذیرش اسلام نیست.

حجت الاسلام عادلی، حضرت فاطمه(ع) و حضرت مریم(ع) را الگوی زن برتر در اسلام معرفی کرد و گفت: اسلام در دوره ای که زن شر مطلق شمرده می‌شد، با معرفی حضرت فاطمه(ع) به عنوان کوثر و خیر کثیر به زن ارجمندی و کرامت بخشید.

وی در ادامه نقش زنان را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی بدیل دانست و گفت: امام خمینی(ره) نهضت انقلاب را مدیون جهاد و فداکاری زنان مسلمان ایرانی معرفی می کند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که در جریان مبارزه با فتنه 88، زنان همپای مردان از ولایت فقیه حمایت کردند، اعلام کرد: زنان در تداوم انقلاب می توانند نقش حساس و بسزایی ایفا کنند.

حجت الاسلام عادلی، با اشاره به توطئه دشمنان برای عادی سازی روابط آزاد و بد حجابی، تصریح کرد: همان‌گونه‌ای که حضرت زهرا(ع) در سخت ترین شرایط همراه با حجاب به دفاع از ولایت می پردازند، زنان امروز نیز باید در خط مقدم مبارزه با بدحجابی باشند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، ولایت را مرکز ثقل جهان اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: زنان جامعه اسلامی با ایفای نقشی مانند آنچه در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ایفا کرده اند، برای قیام های مردمی کشور های منطقه الگو آفرین باشند.

وی با بیان این که نقش زن در غرب نقش تشریفاتی است، ادامه داد: متأسفانه امروز تا حدی جایگاه زن را متزلزل کردند که این انسان مورد کرامت تنها به وسیله ای برای تجارت و قدرت تبدیل شده است.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به این که جایگاه و ارزش وجودی زن در غرب به صورت کامل پایمال شده است، بیان داشت: عامل اصلی تنزل خانواده‌ها در کشورهای غربی همین سست کردن جایگاه زنان در آن کشورها است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که بر کرامت و ارزش زن در جامعه اسلامی هر روز افزوده می شود، تصریح کرد: جایگاه رفیع زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا حدی است که حضور نقش آفرین زن در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی سبب تعجت غربی ها شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات