۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۸۲۸
استاد حوزه و دانشگاه:

امام‌ خمینی حرکت خود را در جهت تحقق انقلاب مهدوی آغاز کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حرکت خود را در راستای ایجاد بسترهای لازم برای برقراری زمینه‌های ظهور امام عصر(عج) و تشکیل حکومت مهدوی آغاز کرد.
امام خميني
حجت الاسلام اسماعیل شیخلو، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: حرکت و انقلاب امام خمینی‌(ره) در راستای اتصال به حکومت مهدوی شکل گرفت.

وی ادامه داد: امام خمینی‌(ره) با طرح نظریه حکومت اسلامی بر این باور بود که عدالت تنها در سایه دین در جهان تحقق می‌یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اندیشه های امام خمینی(ره) تئوری غرب مبنی بر جدایی دین از سیاست را برهم زد، افزود: دین اسلام یک دین جهانی، جامع گرا و تکامل یافته است و برای تمامی شئونات زندگی اجتماعی، سیاسی، فردی و اقتصادی ملت‌ها برنامه ای مدون دارد و رهبر کبیر انقلاب اسلامی با ایجاد حکومت اسلامی به این نظریه جامه عمل پوشاندند.

حجت الاسلام شیخلو ایجاد اختلاف و تفرقه را سیاست کلی دشمن در مقابله با موج اسلام خواهی در جهان دانست و افزود: ملت‌های مسلمان باید حول محور مشترکات اصلی دین اسلام جمع شوند تا اصل دین دچار آسیب و انحراف نشود.

وی با اشاره به این‌که در شرایط کنونی باید افراد جدای منافع و ضررهای شخصی حامی و پشتیبان ولی امر مسلمین باشند، یادآورشد: در صورت کم کاری در این حوزه و کوچک شمردن فعالیت‌های دشمن، غرب با استفاده از همه ابزارهای فرهنگی و اقتصادی از این خلأ بهره گرفته و اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیش می برد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: برخی از افراد ناخودآگاه برخی از افکار افراطی را به جامعه تزریق می کنند و همین مسأله سبب می شود افراد به جای حرکت در مسیر عقلانی و صریح ندانسته در مسیرهای انحرافی گام بردارند./936/ت302/س
ارسال نظرات