۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۹۴۸
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

غرب تلاش خود را برای مصادره انقلاب های عربی متوقف کند

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم فلسطین را مساله مرکزی جهان اسلام و محور تحلیل رخدادهای منطقه دانست و غرب را به متوقف ساختن تلاش خود برای مصادره انقلاب های عربی فراخواند.
شيخ نعيم قاسم، معاون سيد حسن نصر الله
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در دیدار با مارکوس کیپریانو، وزیر امور خارجه قبرس به گفت و گو پیرامون تحولات منطقه و روابط دوجانبه لبنان و قبرس پرداختند.

شیخ نعیم قاسم با تبیین دیدگاه حزب الله لبنان پیرامون تحولات کنونی منطقه، تاکید کرد: مساله فلسطین همواره مساله مرکزی جهان اسلام بوده و خواهد بود و تمامی تحولات در چارچوب آن توجیه می یابند.

وی با اعلام حمایت حزب الله لبنان از جنبش های خودجوش مردمی در جای جای جهان اسلام، ایالات متحده آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا را به متوقف ساختن تلاش خود برای دخالت جویی در این رخدادها و مصادره این انقلاب ها فراخواند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گسترش فعالیت ها و تلاش های آمریکا و اروپا در رابطه با رخدادهای سوریه را نمونه ای آشکار از به کارگیری نهادهای بین المللی در راستای تحقق برنامه هایی که هیچ گونه ارتباطی با منافع ملت ها و دولت های منطقه ندارند، برشمرد و آن را نشانگر اشتیاق افسارگسیخته غرب در بازیابی سلطه خود بر منطقه و به غارت بردن ثروت های آن و کنترل سرنوشت ملت های منطقه دانست.

وی حمایت از لبنان و پاسداری از امنیت و استقرار این کشور را تنها از راه محافظت از سه گانه ملت، ارتش و مقاومت و حفظ توازن داخلی دستیافتنی دانست و بر ضرورت بازداشتن تلاش های برخی از دولت های غربی و به ویژه آمریکا برای جنجال آفرینی در لبنان یا بخشی از آن تاکید کرد./981/ب902/گ
ارسال نظرات