۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۱۳۸
حجت الاسلام ادیب یزدی:

برخورد شتابزده با جریانات انحرافی نتیجه عکس می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی در خصوص نحوه مقابله با جریانات باطل گفت: رهبر معظم انقلاب دنبال این هستند که مردم خود به تشخیص حق برسند؛ زیرا در صورت برخورد بی حساب با جریانات انحرافی حساسیت روی آن بیشتر می‌شود.
2/ حجت الاسلام اديب يزدي
حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، مشاور ریاست صداوسیما و مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: از وظایف بسیار خطیر رهبری جامعه برخورد با لوابس است تا به یک جریان برانداز تبدیل نشود.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) افزود: عالم به زمان منتظر نمی نشیند تا جریانات آنقدر پیچیده شده و اوج بگیرد که او دیگر نتواند کاری کند بلکه در نطفه با این جریانات برخورد می کند. لوابس عبارت از باطل هایی است که خود را حق جلوه می دهند و شناسایی آن ها دید فقهی علمی و بصیرت معنوی الهی می خواهد، اگر انسان موید از جانب خدا نباشد نمی تواند به راحتی لوابس را تشخیص دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مادامی که این جریانات باطل درون خود بوده و مانند مار در لانه، خود را در لایه هایی پنهان کرده باشند چندان برای جامعه خطرساز نیستند ولی آنگاه که از حد خود فراتر رفته و اندیشه شان به میدان عمل دست اندازی کند و بخواهد سرنوشت ملتی را تحت تأثیر خود قرار دهد برخورد با ان ها واجب می شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی در ادامه به نحوه برخورد امام راحل با جریانات باطل اشاره کرد و گفت: حضرت امام از ابتدای جوانی بسیار در برخورد با لوابس مقتدر بودند به جهت اینکه تفکرشان اسلام ناب بود و آنچه از اسلام دریافته بودند با همه وجود بدان اعتقاد داشته اند. ذره ای ریب و شک در ایشان راه نداشت لذا در دفاع از ان کم نمی گذاشتند؛ اینکه در عنفوان جوانی کتاب کشف الاسرار را در رد شبهات کتاب اسرار هزار ساله می نویسند نشان می دهد در همان دوران همت جانانه ای در برخورد با لوابس داشتند.

مشاور ریاست سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: از عنایات خداوند به علمایی چون امام خمینی(ره) این است که وقتی به حق می رسند در حق خود جزمیت پیدا می کنند.

وی در خصوص نقش تفکر امام خمینی(ره) در خیزش های مردمی جهان و امکان پیروزی آن ها ابراز داشت: امام فریادگر اسلام ناب بود که مورد پذیرش فطرت هاست و خود به خود در دعوت جوامع به سمت انقلاب نقش درجه اول دارد از سوی دیگر رهبری ما در جریان انقلاب بسیار خالص بود و ارتباط تنگاتنگی با مردم داشت از این رو جایگاه ولی فقیه خیلی سریع در جامعه روشن شد. همچنین امام شاگردان بسیار خوبی پرورش داد که همه از فضلای درجه اول حوزه و با تمام وجود مروج ایشان بودند.


حجت الاسلام ادیب یزدی در خصوص نحوه برخورد رهبر معظم انقلاب با جریانات انحرافی یادآور شد: رهبری دنبال این هستند که مردم خود به تشخیص حق برسند زیرا اگر برخورد بی حساب با جریانات انحرافی شود حساسیت روی آن بیشتر می شود ولی اگر با مرور زمان خود مردم شناخت پیدا کنند خود به خود این جریانات را پس می زنند.

وی با بیان اینکه امام هم پس از انقلاب با جریانات انحرافی بسیار حکیمانه و صبورانه برخورد و از شتابزدگی پرهیز می کرد خاطرنشان کرد: جریانات انحرافی که از غرب هدایت و وارد می شود فراوان هستند و نمی توان هر روز با یکی از آن ها مقابله کرد، باید صبر کرد تا در مراتب مختلف بی اعتقادی شان مشخص شود؛ از این‌رو رهبر معظم انقلاب به جای این، مردم را واکسینه و آماده برای تشخیص می کنند. /930/ت302/ص
ارسال نظرات