۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۷۳۴

نخستین گردهمایی فصلی روحانیان مستقر مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین گردهمایی فصلی روحانیان مستقر استان مازندران به مدت دو روز در محمود آباد برگزار شد.
گردهمايي روحانيان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گردهمایی دو روزه روحانیان مستقر استان مازندران امروز در اردوگاه فرهنگی قرآنی چاکسر محمودآباد به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در این گردهمایی با مهم ارزیابی کردن تبلیغ دین مبین اسلام در سطح جامعه، گفت: امروز ترویج اندیشه های ناب اسلامی در بخش های مختلف جامعه از اهمیت بسیار بایی برخوردار است.

وی با بیان این که روحانیت امروز رسالت سنگینی نسبت به جامعه برخوردار است، افزود: شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، به همین دلیل حضور در صحنه روحانیت در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یک ضرورت مهم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که هر روز شبهات جدیدی علیه اسلام و ارزش های دینی از سوی دشمنان در جوامع اسلامی ترویج می شود، خاطرنشان کرد: در برابر این هجمه های گسترده غرب خلأ حضور روحانیت در بخش هایی از جامعه احساس می شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت تنها قشری است که قادر به پاسخگویی شبهات دینی است، بیان داشت: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش آفرینی روحانیت است.

وی با اشاره به این که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی از نقش روحانیت هراس دارند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمنان همه تلاش خود را برای کمرنگ کردن جایگاه روحانیت در نظام اسلامی به کار گرفته و سعی دارند میان مردم و روحانیت فاصله بیاندازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود، هدف تبلیغ در مکتب انبیا را نجات مردم از طاغوت‌ها، هواهای نفسانی، جهل، تفرقه، شرک، دعوت به ایمان به خداوند و قانون آسمانی و معاد دانست و افزود: بنا به فرمایش قرآن محتوای تبلیغ همه انبیای الهی یکسان بوده است.

حجت الاسلام شکریان، یکی از محورهای اساسی در موفقیت تبلیغات دینی را تطبیق آموزه‌های دینی طبق مقتضیات زمان و مکان عنوان کرد و بیان داشت: متولیان امور تبلیغی و دینی باید همه فعالیت‌ها، پروژه‌های دینی و آموزهای مذهبی را جهت اثر بخشی بیشتر و فرهنگ‌سازی در جامعه با رعایت اقتضای زمان و مکان اعمال کنند.

وی، طلاب و روحانیان را مهم‌ترین قشر برایبیان احکام دین مبین اسلام در جامعه معرفی کرد و با بیان این که امروز تبلیغات دینی باید با تأثیر‌گذاری مناسب همراه باشد، تصریح کرد: تبلیغ احکام دینی باید همراه تأثیر مناسب در مخاطب همراه باشد.

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: همه موظف به انجام تکالیف هستیم، باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده شود و طلاب و روحانیان به فکر احیای کلمه اسلام و ترقی جامعه اسلامی باشند و بدانند خداوند اعمال آنها را می‌بیند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شرکت بیش از 80 نفر از روحانیان مستقر استان در این دوره آموزشی دو روزه، خاطرنشان کرد: این دوره نخستین همایش فصلی روحانیان مستقر استان در سال جدید بود که با هدف بررسی دوره های آموزشی و برنامه های توجیهی طرح تابستانی برگزار شد./950/پ202/س

ارسال نظرات