یکی از استادان حوزه علمیه خواستار راهاندازی بنیاد بینالمللی تبلیغ شد

حجتالاسلام رضا خراسانینژاد، مدیر ارتباطات و امور بینالملل مجتمع آموزش عالی فقه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روز تبلیغ و اطلاعرسانی دینی، خواستار راهاندازی بنیاد بینالمللی تبلیغ زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی یا هر نهاد متولی دیگر با رسالت ساماندهی و سازماندهی فعالیتهای تبلیغی شد.
وی با بیان اینکه تبلیغ رساندن دین خدا به مردم و وظیفه اصلی همه انبیا تبلیغ دین و رساندن پیام الهی بوده است، به شیوههای مختلف رساندن پیام الهی اشاره کرد و استفاده از رسانه، ماهواره، اینترنت، مخطوطات و حضور مبلغان در بین مردم را از آن جمله برشمرد.
حجتالاسلام خراسانینژاد البته شیوههای رساندن پیام الهی را در هر عصر متفاوت دانست و با بیان اینکه مبلغ «طبیبٌ دوارٌ بطبه» است، بر تبلیغ چهره به چهره و استفاده از مسجد و منبر تأکید کرد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بین روحانیان استان سمنان بر به کار بردن شیوه تبلیغ چهره به چهره تأکید کردند و آن را مؤثرترین ابزار تبلیغ دانستند، گفت: تبلیغ چهره به چهره بیشترین نقش را در ترویج معارف اهل بیت(ع) دارد.
مدیر ارتباطات و امور بینالملل مجتمع آموزش عالی فقه در ادامه با اشاره به نقش محوری مسجد، فاصله گرفتن از آن را سبب انحراف جوانان دانست و گفت: متولیان امر تبلیغ مانند سازمان اوقاف، تبلیغات و وزارت ارشاد وظیفه دارند که از مسجد برای اصلاح فرهنگ مردم و ترویج فرهنگ اسلامی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه نخستین اقدام پیامبر اکرم(ص) در مدینه پایهگذاری و تأسیس مسجد بود و این خود اهمیت مسجد را به روشنی بیان میکند، ابراز داشت: تبلیغ شاخههای مختلفی دارد،اما مهمترین آن سرمایهگذاری جدی بر روی مساجد و ایجاد زمینه مناسب برای ترویج معارف ناب اهل بیت(ع) از سوی مبلغان است.
حجتالاسلام خراسانینژاد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بازخوردگیری سی ساله از فعالیتهای تبلیغی شد و با بیان اینکه تدوین مقررات اجرایی تبلیغ ضروری است، گفت: پس از گذشت سی سال، هنوز تبلیغ جایگاه و پایگاه خود را آنچنان که باید نشناخته و هنوز نگاه جدی به تبلیغ نشده است.
وی تصریح کرد: با بازنگری در اهداف تبلیغی، آسیبها و ضعفهای موجود در این عرصه مشخص شده و براساس آن، راهکارها پیشنهاد شود و براساس راهکارها، سیاستگذاری شده و مقررات اجرایی مناسبی تدوین شود.
این استاد حوزه با بیان اینکه هنوز مبلغانی که بتوانند کل کشور را پوشش دهند تربیت نشدهاند، اظهار داشت: بر نهادهایی همچون حوزه علمیه و بخشهایی مانند سازمان تبلیغات لازم است که فعالانه عمل کرده، به تربیت مبلغان و ایجاد زمینههای مناسب برای اعزام بپردازند.
وی همچنین موازیکاری در تبلیغات دینی را صحیح ندانست و گفت: وظیفه دولت و مجلس است که در تخصیص بودجه به نهادهای تبلیغی دقت بیشتری کنند، تا با ورود نهادهای مختلف به این عرصه، از موازیکاری جلوگیری شود.
حجتالاسلام خراسانینژاد با بیان اینکه متأسفانه هر مجموعهای در راستای سلایق خود اقدام به اعزام مبلغ میکند، خواستار راهاندازی بنیاد بینالمللی تبلیغ زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی یا هر نهاد متولی دیگر با رسالت ساماندهی و سازماندهی فعالیتهای تبلیغی شد. /920/ت302/ع