۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۳۲۵
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛‌

تکیه بر جامعیت اسلام راه مقابله با التقاط، تحجر و مکتب‌های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز مکاتب الحادی و انحرافی بیش از هر زمان دیگری به دنبال تضعیف اندیشه های ناب اسلامی هستند، گفت: تکیه بر جامعیت اسلام تنها راه مقابله با التقاط، تحجر و مکتب های منحرف است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري


حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، ضمن تبریک روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، به مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: تبلیغ اسلامی همان رساندن پیام الهی به شیوه‌ روشنگرانه از طریق ایجاد ارتباط و تشویق به پذیرش محتوای مورد نظر با استفاده از ابزارهای مشروع هر عصر است.

دیدگاه امام راحل در خصوص تبلیغ

وی همچنین به دیدگاه امام خمینی(ره) در خصوص تبلیغ اشاره کرد و افزود: امام راحل در صحیفه نور می فرمایند که ‌تبلیغات که همان شناساندن خوبی‌ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی‌ها و نشان دادن راه گریز از آن است از اصول بسیار مهم اسلام عزیز است.

حجت الاسلام و المسلمین جباری با تأکید براین که در تبلیغ صرف رسانیدن یک ایده منظور نیست؛ بلکه اقناع یا ترغیب در تبلیغات نهفته است، خاطرنشان کرد: یک مبلغ نباید تنها به دنبال ادای یک پیام باشد، بلکه باید همه تلاش خود را کند تا مخاطب خود را قانع کرده و تمایل او را به هدف مورد نظر بیشتر کند و احساس و گرایش او را برانگیزاند.

تأسیس تبلیغات اسلامی از برکات انقلاب و امام خمینی(ره)

وی در ادامه سخنان خود، تأسیس تبلیغات اسلامی را از برکات انقلاب و امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: این سازمان با هدف اطلاع رسانی دینی و فرهنگی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جامع تأسیس شده است.

وی با بیان این که امام راحل در اندیشه‌های تعالی بخش خود معرفی اندیشه تابناک اسلام به عموم جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان را مهم‌ترین هدف خود از تأسیس این سازمان دینی قرار دادند، افزود: نسل جوان امروز جامعه ما سرشار از ظرفیت و استعداد های پنهانی هستند که مسؤولان دینی و فرهنگی کشور باید پاسخگویی نیاز آنها باشند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان تبلیغات در طول سی سال اخیر همواره در جهت احیا و اشاعه اندیشه اسلامی، دفاع از اصول اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شناخت توطئه‌های فرهنگی تبلیغی بیگانگان، گسترش کمی و کیفی دینی مردم و سنت‌های ملی و تلاش برای هدایت افکار عمومی بوده است، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی توانسته اهداف فرهنگی و تبلیغی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سطح جامعه اسلامی به خوبی نهادینه کند.

دنیای مدرن امروز تلاش دارد با محور قرار دادن ارتباطات انسانی، ارتباط یا خداوند متعال را در حاشیه قرار دهد

حجت الاسلام و المسلمین جباری با بیان این که دنیای مدرن امروز تلاش دارد با محور قرار دادن ارتباطات انسانی، مسأله مهم ارتباط یا خداوند متعال را در حاشیه قرار دهد، گفت: با وجود همه تلاش های تبلیغی صورت گرفته به منظور معرفی آموزه‌های دینی به جامعه، اما هنوز با معیارهای مطلوب فاصله داریم که باید تلاش بیشتری در این جهت صورت گیرد.

انقلاب اسلامی احکام اسلامی را از مهجوریت خارج کرد

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب احکام اسلامی تنها در کتاب مانده بودند و به عبارتی می توان گفت در مهجوریت کامل به سر می بردند، افزود: اما نهضت عظیم امام راحل ارزش های اسلامی را از اعماق ذهن ها و کتب بیرون آورد و آنها در شئون زندگی اجتماعی انسان ها وارد کرد.

امروز بستر برای تبلیغ اندیشه های تعالی بخش دینی در جامعه فراهم است

امام جمعه بهشهر با بیان این که امروز بستر کاملاً برای تبلیغ اندیشه های تعالی بخش دینی در جامعه فراهم است، گفت: همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید با بهره گیری از این فرصت طلایی در جهت نهادینه سازی ارزش های ناب محمدی در میان مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری با اشاره به این که احیا و اشاعه اندیشه تابناک اسلام و تقویت روح عبودیت الهی و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم، بویژه نسل جوان از مهم‌ترین اهداف تعیین شده برای سازمان تبلیغات در ابتدای تأسیس آن بوده است، گفت: خوشبختانه در‌ سه دهه اخیر قدم‌های مثبتی در جهت رسیدن به این هدف مهم برداشته شده که باید تقویت شود.

تلاش مکاتب الحادی برای تضعیف اندیشه های اسلامی

وی با بیان این که امروز مکاتب الحادی و انحرافی بیش از هر زمان دیگری به دنبال تضعیف اندیشه های ناب اسلامی هستند، افزود: امروز راه مقابله با التقاط، تحجر و مکتب های منحرف تکیه بر جامعیت اسلام است که در طول تاریخ پر افتخار اسلام همه این مجموعه های منحرف که آفت های بشری هستند را زمین گیر کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز بنگاه های دروغ پراکنی نظام سلطه هر روز مباحث دروغین و غیر قابل واقع را علیه اسلام و نظام اسلامی مطرح می کنند، گفت: در چنین شرایطی مسأله تبلیغ و اطلاع رسانی دینی از نیازهای اساسی و ضروری جامعه دیروز و امروز ما و حتی جامعه جهانی است.

امام جمعه بهشهر ادامه داد: اگر در مسیر تبلیغ دین گام‌های مؤثر و هدفداری از سوی جامعه اسلامی برداشته نشود، به یقین بنگاه های دروغ پراکنی صهیونیستی در جهان میدان دار خواهند شد و آن گاه با شرایط سختی روبرو خواهیم شد.

تحقق جامعه اسلامی جهانی و فراهم سازی زمینه حکومت مهدوی موعود(عج) نیازمند تبلیغ اندیشه های دینی در سطح جهان است

حجت الاسلام و المسلمین جباری، تحقق جامعه اسلامی جهانی و فراهم سازی زمینه حکومت مهدوی موعود(عج) را نیازمند تبلیغ اندیشه های دینی در سطح جهان دانست و خاطرنشان کرد: باید متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی با رویکردی جهانی و سازوکاری هدفمند و منسجم در جهت تحقق این مسأله مهم گام بردارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی باید گام های خود استوار‌تر از گذشته در جهت تبلیغ دین بردارد، اظهار داشت: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردمی و تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، از جمله عملکردها و کارکردهای این سازمان است که نباید نادیده گرفته شود.

امام جمعه بهشهر با بیان این که وحدت به تمام معنا در سازمان تبلیغات اسلامی، معنا و مفهوم یافته و بروز کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه همه خدمت گذاران در این سازمان در کنار هم بوده و به اجرای برنامه های دین مبین اسلام همت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری ادامه داد: خوشبختانه کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز در مناطق سنی نشین انجام می دهند که باید قدردان آنها بود.

وی بیان داشت: فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه های ممکن، با تاکید بر وحدت همه مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و دینی و پیش‌قدم‌تر از آنان در کشور فعالیت می‌کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین ضرورت تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی ترفندهای تبلیغی در جهت خنثی‌سازی آنها و تنویر افکار عمومی، را از دیگر وظایف مهم این سازمان عنوان کرد.

وی گفت: ارتقای بصیرت دینی و آگاهی افکار را از مهم‌ترین اهداف کارکنان این نهاد مقدس است که اکنون با توجه به برنامه‌های نرم دشمن در‌ تهاجم فرهنگی، با همه توان وارد شد‌ه‌اند و در برابر تهاجم فرهنگی و دینی دشمن موضع گرفته‌اند./950/ت301/س

ارسال نظرات