۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۷۴۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

ساماندهی جلسات خانگی از ترویج مسائل خرافی جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که امروز شاهد افزایش جلسات خانگی در جامعه هستیم، افزود: ساماندهی این جلسات در جهت کاهش برخی مسائل خرافی و بدعت ها ضروری است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع مبلغان سنتی استان در قزوین، با مهم ارزیابی‌کردن مقوله تبلیغ دینی در جامعه‌ گفت: تبلیغ کار بسیار ارزشمندی است که اول مسؤولیت آن از سوی خداوند بر عهده انبیا و اولیاء و سپس بر عهده علمای ربانی نهاد شده است.

وی، هدف تبلیغ در مکتب انبیا را نجات مردم از طاغوت‌ها، هواهای نفسانی، جهل، تفرقه، شرک، دعوت به ایمان به خداوند و قانون آسمانی و معاد دانست و افزود: بنا به فرمایش قرآن محتوای تبلیغ همه انبیای الهی یکسان بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز تبلیغ دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه توان و سرمایه گذاری غرب درجهت ترویج فساد و بی بندوباری خلاصه شده است متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باید از هر فرصتی برای گسترش اسلام ناب در جامعه تلاش کنند.

وی افزود: با توجه به حضور ماهواره ها، شبکه های عظیم اینترنتی، ترویج اندیشه های وهابیت، زرتشی و ترویج مواد مخدر بویژه در مناطق روستایی توجه و اهتمام به امر آموزش صحیح و استفاده از افراد مجرب و کارآمد با اعتقادات دینی ضروری است.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با اشاره به این که امروز بیش از هر زمان دیگری به ترویج ارزش های دینی در جامعه احتیاج داریم، تصریح کرد: غرب در سه دهه اخیر از هر فرصتی برای تبلیغ اندیشه های انحرافی خود در سطح جامعه اسلامی استفاده کرده است.

وی با بیان این که مبلغان به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ دین و ارزش های اسلامی وظیفه سنگینی در جهت آشنایی مردم با معارف اهل بیت(ع) برعهده دارند، بیان داشت: امروز جامعه اسلامی نیازمند مبلغانی کارآمد و خلاق به منظور نهادینه کردن اندیشه های ناب اسلامی در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین درادامه سخنان خود توانمند سازی مبلغان را یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان در طول سال اعلام کرد و گفت: سازمان تبلیغات با برگزاری دوره های آموزش تخصصی تبلیغ برای مبلغان سنتی در جهت آشنایی آنها با موضوعات تخصصی امر تبلیغ تلاش های بسیاری صورت داده است.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با اشاره به این که متأسفانه برخی از مبلغان از اطلاعات تبلیغی مناسب در جهت آشنایی مردم با معارف دینی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: عدم اطلاعات مناسب از مسائل دینی زمینه ساز انحراف مردم و مخاطبان جامعه را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به شناسایی و ساماندهی مبلغان سنتی در قزوین، گفت: این طرح در جهت شناسایی و توامند سازی مبلغان سنتی در استان اجرا شده که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که امروز شاهد افزایش جلسات خانگی در جامعه هستیم، افزود: ساماندهی این جلسات در جهت کاهش برخی مسائل خرافی و بدعت ها ضروری است.

وی با اشاره به این که متأسفانه امروز همین جلسات خانگی عامل عمده ترویج برخی مسائل خرافی و بدعت ها را فراهم می کند، تصریح کرد: ساماندهی و آموزش برای آشنایی مبلغان با مسأله تبلیغ و تجهیز آنها به ابزار تبلیغی مناسب سبب کاهش ترویج برخی اندیشه های خرافی در سطح جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی، مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداری از محتوی دینی و علمی را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: مبلغان باید بتوانند خود را به توانمندی‌های اطلاعاتی روز دنیا مجهز کنند.

وی با بیان این که امروز دشمنان نظام اسلامی همه تلاش خود را برای ترویج بدعت و خرافه درمحافل مذهبی به کار گرفته اند، افزود: شناسایی و ساماندهی مبلغان سنتی به صورت جدی در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به روند رو به رشد فرقه های نوظهور و انحرافی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: این گروه‌های انحرافی خطر بزرگی برای ارزش‌های متعالی اسلام ناب هستند./950/پ202/ع
ارسال نظرات