۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۹۰۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت جامعه را تضمین می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌کاهد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: فراهم شدن زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تقویت ایمان از راه های موثر در ایجاد جامعه سالم است.

وی افزود: پیشوایان معصوم‌(ع) افزون بر تحلیل علمی و تبیین جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در رفتار و سیره عملی خود نیز اهتمام زیادی به این فریضه داشتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه راهکاری مهم و مناسب در کاهش تخلفات و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که توجه‌ نکردن به امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش‌های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه معصومین(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که ائمه معصومان ‌(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می‌کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ متعالی اسلام از جایگاه و اهمیتی والا برخوردار است، زیرا این فریضه، وسیله ای راه گشا و نوید بخش است که هم به بقا و تعالی مکتب می انجامد و هم عطری دل انگیز که حاکی از سعادت و سلامت فرد و جامعه است، در فضای زندگی بشر می پراکند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: آگاهی بخشی و بالا بردن سطح معرفت عمومی جامعه در خصوص اهمیت و اجرای این فریضه ی الهی، یکی از عوامل مؤثر در تحقق این دستور الهی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که مرحله زبانی فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عموم مسلمین است، گفت: ترویج فرهنگ ارزشی امر به معروف و نهی از منکر از وظایف همه مسلمانان است، افراد جامعه علاوه بر نقش و وظیفه‌ای که دارند باید امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک وظیفه دینی انجام دهند.

وی اظهار داشت: در مسأله امر به معروف و نهی از منکر بعضی ها فکر می کنند اجرای این فریضه مهم تنها بر عهده نهادهای حکومتی است و یا بر عهده قشر خاصی است در صورتی که این تفکر کاملاً اشتباه است و آحاد جامعه اسلامی در برابر این مسأله مهم وظیفه دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به صورت لسانی ‌در جامعه گفت: اصلاح زبان و شیوه گفتمان در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای جامع و عمومی است که همه بخش ها و گستره های فرهنگی و غیر فرهنگی را در برگرفته و تحت تاثیر قرار می دهد.
 
معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران افزود: استفاده از روش های غیرمستقیم، بهره مندی از ظرفیت هنر، توجه به کرامت انسانی و استفاده از شیوه های آسان سازی و الگوسازی از مقدماتی است که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر باید بدان توجه کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات