۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۱۹۵
آیت الله طبرسی:

فرهنگ عاشورا، انتظار و غدیر بزرگترین سرمایه شیعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، فرهنگ عاشورا، انتظار و غدیر را بزرگترین سرمایه شیعه دانست و گفت: با وجود این سه عامل مهم دشمنان هیچ گاه توان مقابله با امت اسلامی را ندارند و خود دشمن نیز به این نتیجه رسیده و به آن اذعان دارد.
آيت الله نور الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دومین همایش تقدیر از پیر غلامان حسینیه ها و مساجد مرکز استان که در مجتمع فرهنگی اهل بیت(ع) ساری برگزار شد با حساس ارزیابی کردن شرایط امروز جامعه اسلامی گفت: امروز دشمنان قسم خورده همه تلاش خود را برای تضعیف مبانی دینی در جوامع اسلامی به کار گرفته‌اند.

وی با بیا این که دشمنان با شیوه کاملاً مدیریت شده و هدفمند به جنگ با مبانی دینی ما آمده‌اند، افزود: نباید با برگزاری برخی برنامه هایی روتین و غیرهدفدار در برابر این تهاجم گسترده منفعلانه عمل کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و آشنایی نسل جوان با شعائر دینی را بهترین راه برای مقابله با توطئه افکنی های دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: امروز نوجوانان و جوانان کشور تشنه معارف دینی هستند، اما این معارف باید از سوی افرادی متخصص به این نسل منتقل شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز استراتژی دشمن برای مقابله با ارزش های اسلامی تغییر کرده است، ادامه داد: در گذشته سلاح دشمن سخت افزاری بود، اما امروز دشمنان از ابزار نرم برای کمرنگ کردن معارف دینی استفاده می‌کنند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که همه ظرفیت‌ها باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی نظام سلطه به کار گرفته شود، ادامه داد: اگر با یک برنامه ریزی مدون و اثرگذار وارد میدان شویم به طور حتم پیروزی از آن ما خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نظام سلطه به نقش مهم و تأثیرگذار ارزش‌های دینی در هدایت جامعه اذعان دارد، گفت: علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان، اما امروز همچنان شاهد نسلی دیندار و با ایمان هستیم.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به نقش مساجد و حسینیه ها به عنوان مهم ترین مراکز دینی در ترویج اندیشه ناب اسلامی درسطح جامعه اشاره کرد و افزود: این پایگاه های معنوی همواره پشتیبان واقعی ارزش های دینی در جامعه بوده و هستند.

امام جمعه ساری، وجود حسینیه و مساجد را یک امتیاز بزرگ برای شیعه دانست و با بیان این که علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان، اما به برکت وجود همین حسینیه ها ارزش های دینی همچنان در متن زندگی مردم قرار دارد، ادامه داد: مساجد و حسینیه ها مرکز بسط و گسترش اسلام ناب محمدی در طول تاریخ بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که شیعه امروز در دنیا اقتدار دارد، گفت: دنیای لاییک هرگز توان برابری با اعتقادات شیعه را ندارد و علیرغم همه توطئه افکنی ها برای تضعیف ارزش های دینی شاهد گسترش روز افزون فرهنگ شیعی در دنیا هستیم.

وی فرهنگ عاشورا، انتظار و غدیر را بزرگترین سرمایه شیعه دانست و گفت: با وجود این سه عامل مهم دشمنان هیچ گاه توان مقابله با امت اسلامی را ندارند وجود دشمن نیز به این نتیجه رسیده و اذعان دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، پیرغلامان مساجد و حسینیه ها را صالح ترین افراد جامعه معرفی کرد و با اشاره به این که کسی خادم اهل بیت(ع) است جزء ارزشمند ترین افراد جامعه به حساب می آید، خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل جایگاه رفیعی که دارند همواره مورد توجه هستند./950/پ202/ع

ارسال نظرات