۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۲۳۴
معاون اول قوه قضاییه:

حوزه علمیه در تأمین نیازهای دستگاه قضایی پیشگام باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه از حوزویان، علما و مراجع خواست به این دستگاه کمک کنند و در تأمین نیازهای دستگاه قضایی کشور پیشگام باشند.
حجت الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رییسی، معاون اول قوه قضاییه، روز پنج شنبه در جمع کارآموزان روحانی قضا در قم، با اشاره به مشکلات مطرح شده در این جلسه، از بررسی و پیگیری این مشکلات خبر داد.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز ما نیاز داریم که از طلاب و روحانیان در دستگاه قضایی هم از جهت کیفی و  کمی استفاده کنیم و حوزه باید نیاز دستگاه قضا را تامین کند، از این رو از حوزویان، مراجع و علما استمداد می طلبیم که دراین مسیر به ما کمک کنند.

حجت الاسلام رییسی گفت: مساله سربازی کارآموزان نیز در درخواستی که از محضر رهبر معظم انقلاب شد مطرح شد، جلساتی نیز در دفتر ستاد فرماندهی کل قوا برگزار شد و این کار روزهای پایانی خود را می گذارند و امیدواریم این مشکل برطرف شود.

معاون اول قوه قضاییه ابرازداشت: تمام روحانیان قوه قضاییه نیروهای مستعد و فاضلی هستند و این مسأله نشان می‌دهد که به منظور احساس تکلیف وارد دستگاه قضا شده اند و ما بر خود وظیفه می دانیم که مشکلات‌شان را پیگیری و حل کنیم.

وی پذیرفتن کار سنگین و مهم قضاوت را بسیار حساس توصیف و با بیان این‌که برای پذیرش این مسؤولیت، ظرفیت نیاز است، تصریح کرد: فردی که مسؤولیت منصب قضاوت را می‌پذیرد باید ظرفیت‌های لازم را در خود ایجاد کند تا دچار لغزش و انحراف نشود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: باید از خدا بخواهیم که این ظرفیت را در وجود ما ایجاد کند و به ما قدرت و توانایی بدهد که بتوانیم به درستی به رسالت های خود عمل کنیم.

حجت الاسلام رییسی حقیقت قضاوت را حکم الله دانست و بیان داشت: کسی که وارد این محکمه می شود جای مولا علی(ع) نشسته و در منصب بسیار حساسی قرار گرفته است و باید بیش از پیش مراقب خود باشد.

وی با بیان این‌که منصب قضاوت افزون بر علم الدراسه نیازمند علم الوارثه هست، گفت: برای وارث انبیا و اولیای الهی در منصب قضاوت شدن باید شایستگی های لازم را در خود ایجاد کرد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، شناخت حق را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: شناخت حق نیازمند انس و ارتباط با خدا است که ما را هدایت کند و قلم و دل و زبان ما را به سویی که حق است بکشاند.

حجت الاسلام رییسی با بیان توصیه ‌هایی به کارآموزان روحانی دستگاه قضا‌ گفت: باید از ائمه اطهار(ع) کمک بگیرید تا عنایات خاص حضرت امام زمان(عج) شامل حال شما شود و بتوانید رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: دیروز توفیق شد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان مطالبی را راجع به علم قاضی بیان کردند که برای ما بسیار جالب بود.

وی تصریح کرد: این‌که در امور اعتدال باشد و افراط و تفریط نباشد بسیار مهم است، عدالت امر بسیاری مهمی است و عدالت انفسی مقدم بر عدالت آفاقی است و انسان سالم است که می تواند جامعه را به سلامت بکشاند.

وی بیان داشت: برای رسیدن به دارالسلام و جامعه مطلوب باید قاضی از سلامت برخوردار باشد و از مهم ترین ارکان جامعه سالم قاضی و قضاوتی است که بر اساس سلامت حرکت کند.

معاون اول قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: امیدواریم دوستانی که از حوزه علمیه وارد دستگاه قضایی می شوند بتوانند کمک کار ما باشند و بتوانند رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. /924/پ202/س

ارسال نظرات