۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۶۲۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

خانواده مهم‌ترین رکن در عرصه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: خانواده باید از فرهنگ فاطمی در تربیت فرزندان خود بهره گیرند.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع تعدادی از بانوان استان در رشت با گرامیداشت روز عفاف و حجاب، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد‌های غربی هر روز براین مشکل می‌افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

وی، رعایت عفاف و حجاب را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و گفت: توجه به این فریضه مهم سبب حفاظت از ارزش وجودی زنان در جامعه می‌شود، همه باید توان خود را در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به کار گیرند.

حجت الاسلام گلمیرزاده، خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و ادامه داد: ناهنجاری‌های بدحجابی و بی‌عفتی به عنوان یک آسیب فرهنگی ریشه در تحولات دو دهه گذشته دارد که تصمیم‌های غلط، رفتاری‌های غیر مدبرانه و سیاست‌های غیر اصولی و غیر ارزشی به یقین در رشد این آسیب اجتماعی بی‌تاثیر نبوده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی نیازمند برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، گفت: نقش جامعه اسلام در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق‌تر، ضروری و اساسی است.
 
حجت الاسلام گلمیرزاده افزود: بدحجابی همه خانواده‌ها را هدف آسیب قرار می‌دهد، حتی زنان و مردان عفیف نیز در جامعه‌ای که بدحجابی عادی شود، ضربه خواهند خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تنها زمانی می توانیم از دچار شدن به آسیب ها و آلودگی های فردی و اجتماعی مصون بمانیم که بتوانیم آموزه های الهی و قرآنی را در جامعه اسلامی پیاده کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین آموزه های دینی را، بحث رعایت حریم عفاف و حجاب در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: امروز همه مسؤولان باید خود را موظف به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بدانند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که قرآن کریم هم مردان و هم زنان را سفارش به رعایت عفاف و حجاب کرده است، افزود: اگر بخواهیم در بحث عفاف و حجاب آسیب شناسی دقیقی داشته باشیم بی تردید باید نقش و کارایی کنونی مهدکودک ها و مدارس مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده اضافه کرد: نباید با طرح ها و کارهای مقطعی توقع از بین رفتن بدحجابی در جامعه داشته باشیم بلکه باید با برنامه های بلندمدت و ریشه ای برای رسیدن به جامعه پاک و عفیف اسلامی ابتدا از مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها شروع کنیم.

وی یکی از مهم ترین عوامل گسترش بدحجابی را وضع تاسف بار عفاف و حجاب در ادارات، سازمان ها و سایر نهادهای متعلق به دولت در جامعه اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: این مورد باید به عنوان یک دیگر از آسیب های جدی در بحث بدحجابی مورد پی گیری دقیق قرار گیرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که متولیان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از برنامه‌های روتین و روزمره در این عرصه باید خود‌داری کنند، تصریح کرد: متأسفانه با وجود گذشت سه دهه از عمر این انقلاب بزرگ هنوز در عرصه عفاف و حجاب یک سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مشخص و تعریف شده ای صورت نگرفته است.

وی، اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب را نیازمند یک برنامه ریزی مدون و کارشناسی دانست و تأکید کرد: باید فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه دنبال شود و در ادامه با توجه به نتایج و بررسی‌های صورت گرفته به اقدامات اجرایی بپردازیم./950/پ202/س
ارسال نظرات