۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۶۴۹
امام جمعه قم:

عمل به تکلیف و حق طلبی رسالت همیشگی و اصلی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع)، عمل به تکلیف و حق طلبی و حق جویی را رسالت همیشگی و اصلی روحانیت و طلاب حوزه های علمیه دانست و گفت: بدترین خیانت یک روحانی این است که کاری کند که مردم به دین و اسلام بدبین شوند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع) حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) شب گذشته در مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) که از سوی آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با حضور آیات موسوی جزایری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه خوزستان، آیت الله حیدری امام جمعه اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه، حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب رییس پیشین مرکز خدمات حوزه، حجت الاسلام علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین شماری از طلاب و روحانیان در منطقه نیروگاه قم برگزار شد، در سخنانی ابراز داشت: روحانی مطلوب شرع مقدس است که ویژگی های فراوانی که در آیات و روایات آمده است را داشته باشد.

وی با بیان اینکه هویت فرد روحانی بر اساس حق و بر مبنای امامت و ولایت است، تاکید کرد: روحانی در پناه امت و ولایت است که هویت پیدا کرده و باید قدر این موهبت بزرگ را بداند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) حق طلبی و حق جویی را یکی از مهم ترین ویژگی های فرد طلبه و روحانی دانست و ابراز داشت: طلاب و روحانیان در مسیری که انتخاب کرده و مسؤولیتی که به دوش گرفته اند، باید «لااسئلکم علیه اجرا ...» باشند.

امام جمعه قم تاکید کرد: روحانی وارسته در قبال کاری که انجام می دهد اجر و مزدی از مردم مطالبه نمی کند و اگر در جایی از جامعه کجی و انحرافی مشاهده کرد در راستای اصلاح آن گام برمی دارد و اقدام می کند.

وی با بیان اینکه فرد طلبه و روحانی شیفته خدمت است، نه تشنه قدرت، خاطرنشان کرد: البته در میان روحانیان نیز افرادی پیدا می شوند که به دلایل مختلف از جاده و مسیر اصلی خود خارج می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: اگر خدایی ناکرده روحانی از مسیر اصلی خود خارج شد، لطمات و خسارات جبران ناپذیری از این ناحیه به اسلام وارد می شود.

امام جمعه قم ابرازداشت: بدترین خیانت یک طلبه و روحانی این است که کاری کند که مردم به دین بدبین شوند، طلبه و روحانی باید شش دانگ حواسش جمع باشد و کاری نکند که خدایی ناکرده مردم به اسلام بدبین شوند.

امام جمعه قم در ادامه با تاکید بر اینکه به برکت حاکمیت نظام اسلامی و ولایت فقیه امروز شعاع فعالیت طلاب و روحانیان گسترده شده و همین مساله نیز رسالت آنان را سنگین تر کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر در راس نظام مقدس اسلامی فقیهی مجتهد، عادل و شجاع قرار دارد که از دامان حوزه برخاسته است.

وی تاکید کرد: از دیرباز دشمنان در کمین روحانیت بوده اند که یا آنها را با ترور فیزیکی از بین ببرند و یا اینکه آنها را به گونه ای دیگر منزوی کنند و امروز نیز نقشه های بسیاری در سر می پرورانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی عمل به تکلیف را رسالت همیشگی و اصلی روحانیت و طلاب حوزه های علمیه دانست و ابراز داشت: روحانی امروز باید حق را بیان کند و مصالح نظام را نیز باید مدنظر قرار داد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات