۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۲۸۸
امام جمعه قم خواستار شد؛

برخورد قاطع نیروی انتظامی و قوه قضاییه با اراذل و اوباش

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که جامعه مدتی شاهد افزایش حوادث تأسف‌بار نشأت گرفته از روحیه پرخاشگری است، گفت: مردم از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی توقع برخورد شدید با اراذل و اوباش را دارند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي/2


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) برگزار شد با بیان این‌که جامعه مدتی شاهد افزایش حوادث تأسف‌بار نشأت گرفته از روحیه پرخاشگری است، گفت: مردم از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی توقع برخورد شدید با اراذل و اوباش را دارند.

روحانیان فواید کنترل خشم را در جامعه ترویج دهند

وی با اشاره به این‌که اسیدپاشی، تعدی به حریم خصوصی افراد، مقابله با آمران به معروف و ناهیان از منکر، تخریب اموال عمومی و خصوصی و درگیری‌های بسیار ساده که به کشته شدن فردی با سلاح سرد می‌انجامد را برای مردم و مسؤولان بسیار هشداردهنده دانست و گفت: سخنرانان، وعاظ و روحانیان فواید کنترل خشم را در جامعه ترویج دهند.

امام جمعه قم با بیان این‌که اکثر ملت ایران اسلامی به برکت تعالیم اسلام و تلاش روحانیت دارای روحیه لطیف و انسانی هستند، اما عده‌ای که روحیه پرخاشگری دارند با رفتارشان جامعه را ناامن می‌کنند، افزود: روحیه پرخاشگری اگر مهار نشود، به الگویی برای جوانان تبدیل خواهد شد.

وی یکی از علل روی آوردن افراد به خشونت را ضعف ایمان، نداشتن الگو، عدم تجربه راه مذاکره و تصور این‌که به وسیله خشم زودتر می‌توان به خواسته‌ها رسید، دانست و گفت: نوجوانان و جوانان رهبر معظم انقلاب را الگوی خود قرار دهند که همگان ایشان را به داشتن فضایل کمال انسانی از جمله شرح صدر می‌ستایند.

نادانی دوستان و آزار دشمنان، رهبر معظم انقلاب را هرگز از راه خود دور نکرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: نادانی دوستان و آزار دشمنان، رهبر معظم انقلاب را هرگز از راه خود دور نکرده است و همگان دیدند که در تندباد حوادث فتنه 88 عناد صبر و بصیرت از دست این بزرگوار خارج نشد.

وی در ادامه خواستار ایجاد درس تحمل‌پذیری و گسترش خشم با کمک کارشناسان دینی و روان‌شناسان در مدارس شد و گفت: روزنامه‌ها صفحات حوادث را به گونه‌ای تنظیم کنند که افزون بر اطلاع‌رسانی، زمینه‌های پرخاشگری را فراهم نکنند و متولیان رسانه ملی مراقب باشند که فعالیت‌ها و خدماتشان با برخی برنامه‌های نامناسب از جمله پخش برخی فیلم‌ها و سریال‌ها که به این‌گونه خشونت‌ها دامن می‌زند، خنثی نشود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌‌(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحرک منافقان در مرزهای غرب کشور، شهادت سردار عباس عاصمی، فرمانده اطلاعات سپاه علی بن ابی‌طالب‌‌(ع) و چند تن از همرزمان وی را در دفاع از جامعه اسلامی و ملت ایران به دست گروهک پژاک تسلیت گفت و اظهار داشت: منافقان مجرمانی هستند که بدترین جنایت‌ها را مرتکب شده‌اند و به جامعه و اسلام خیانت‌های بسیاری کرده‌اند.

منافقان هیچ پناهی در جامعه ندارند

وی تضعیف حاکمیت و رهبری الهی، خیانت به حقوق جامعه اسلامی، اختلاف‌افکنی و در هم‌شکستن وحدت جامعه، تضعیف روحیه مسلمانان، امیدوار کردن دشمنان، تخریب اعتماد مردم نسبت به رهبری، ناکارآمد نشان دادن احکام اسلامی، آزار مردم از طریق ایجاد جنگ روانی را از جمله فعالیت‌های منافقان برشمرد و گفت: منافقان هیچ پناهی در جامعه ندارند و همواره در خوف و ترس به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: منافقان زمانی که در کشور با آرم مجاهدین آزادانه فعالیت می‌کردند، سخت‌ترین اعتراضات را همراه با طوفانی از اتهامات علیه مسؤولان نظام داشتند، اما این گروه خائن و فراری در کشور عراق و در پادگان کوچکی بر عده‌ای بیچاره مسلط شده‌اند و خفقان بسیار شدیدی را بدتر از دوران هیتلر حاکم کرده‌اند؛ آنان از اخلاق بی‌بهره‌اند و امروز از ترس مجازات خواب راحت ندارند.

وی با اشاره به 5 مردادماه سالروز پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: نظام اسلامی ایران با پذیرش قطعنامه 598 همه توطئه‌ها را خنثی کرد و این شوک بزرگی برای دشمنان و منافقان بود که فکر می‌کردند پذیرش قطعنامه از ضعف ایران حکایت دارد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌‌(س) اضافه کرد: منافقان با این تفکر پوچ با 5 هزار نیرو و با تجهیزات کامل وارد ایران شدند که نیروهای جان بر کف اسلام در عملیات مرصا با رمز یا علی بن ابی‌طالب‌‌(ع) شکست سختی را به منافقان کوردل وارد کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه حمله رژیم صهیونیستی به کشتی فرانسوی کمک به مردم غزه را یکی دیگر از حوادث تلخ این روزها عنوان و تصریح کرد: عملکرد حکام مزدور جهان اسلام و منطقه برگ سیاه دیگری را در تاریخ رقم زده است که در برابر جنایت‌های اسرائیل سکوت کرده‌اند، اما امروز که پایه‌های حکومت خود را متزلزل می‌بینند به جان مردم خودشان افتاده‌اند.

وی در دیگر سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان کتابخانه‌ها و کتابداران اشاره کرد و با بیان این‌که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آن دیدار از تیراژ کنونی کتاب در مقایسه با جمعیت کشور ابراز نگرانی کردند و از مسؤولان خواستند که حرکت جدید و فراگیری برای ترویج کتابخوانی مفید در میان جوانان و نوجوانان آغاز کنند، گفت: همگان باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند و به وظایف خود عمل کنند. /920/پ201/س

ارسال نظرات