۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۳۴۸

چند خبر کوتاه فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برپایی همایش گفتگو با خداوند در آبادان، برگزاری سومین نشست نخبگان قرآنی استان، اعزام 99 هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات چند خبر کوتاه فرهنگی از خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برپایی همایش گفتگو با خداوند در آبادان، برگزاری سومین نشست نخبگان قرآنی استان، اعزام 99 هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات و برگزاری نخستین جشنواره شعر خورشید در باغملک چند خبر کوتاه فرهنگی از استان خوزستان است.

برگزاری همایش «گفتگو با خداوند» در آبادان

نوروز منصوری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، از برگزاری همایش « گفتگو با خداوند » در این شهرستان خبر داد و گفت: باید خداشناسی صحیح به عنوان یک فعالیت فرهنگی در تمامی کارهای ارگان ها، نهاد ها و مجموعه های فرهنگی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در همین راستا سمیناری تحت عنوان «گفتگو با خداوند» توسط آقای عیسی محمد زاده، از شخصیت های موفق غرب و جنوب غرب کشور و با همکاری فرمانداری آبادان برگزار می شود.

منصوری، برگزاری این همایش را دوم مرداد ماه سال جاری در تالار مهر شهرستان آبادان دانست و افزود: این همایش با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار و عموم مردم به ویژه جوانان آبادان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، با بیان این که تمسک به خداوند تنها راه حل مشکلات امروزی جامعه بشری است، عنوان کرد: مسئله گفتگو، ارتباط، قانون شکرگذاری و نحوه درخواست از خداوند سبحان از جمله مباحث همایش « گفتگو با خداوند» می باشد.

سومین نشست نخبگان قرآنی خوزستان برگزار شد

قاسم مقدمی، مسؤول دار القرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، عنوان کرد: سومین جلسه نخبگان قرآنی استان خوزستان، چهار شنبه، 29 تیرماه سال جاری در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تشکیل شد.

این قاری قرآن، بیان کرد: این جلسه از سلسله جلسات نخبگان قرآنی استان است که به بررسی کمی و کیفی جلسات تخصصی قرآنی در استان و چگونگی برگزاری کارگاه آموزشی قاریان و حافظان اختصاص دارد.

گفتنی است جلسات نخبگان قرآنی استان به صورت ماهانه از سوی دار القرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تشکیل می شود.

اعزام 99 هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات

محمدعلی دلارام، مدیرکل حج و زیارت خوزستان، با اشاره به این که بر اساس پیش بینی قبلی تا پایان سال جاری امکان اعزام بیش از 99 هزار نفر از مرز شلمچه به عتبات عالیات فراهم می شود، اظهار داشت: این زائران از 8 استان کشور از مرز شلمچه مشرف خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان، به اعزام زائر از مرز چزابه اشاره کرد و افزود: اعزام زائران از مرز چزابه از سال گذشته آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد که پیش بینی می شود بیش از 22 هزار و 530 زائر در سال جاری به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

وی افزایش تبادل تجاری از مرز چزابه در ماه‌های گذشته را از دیگر فعالیت های این مرز در جنوب کشور ایران خواند و ابراز داشت: این رونق به دلیل حمایت‌های انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و درخواست‌های کشور عراق در راستای افزایش همکاری ها می باشد.

دلارام، در پایان مزیت‌های بازگشایی مرز چزابه را کوتاه تر کردن مسیر تردد زائران ایرانی به کشور عراق دانست و گفت: این امر باعث کاهش 130 کیلومتر از طول مسیر زائران شده است.

برپایی نخستین جشنواره «شعر خورشید» در باغملک

جعفر بیژنی، مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن (ع)، اظهار داشت: در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) و پاسداشت پدید آورندگان آثار فاخر آیینی، کانون فرهنگی هنری امام حسن (ع) نخستین جشنواره « شعر خورشید »را برگزار می کند.

وی گفت: برگزاری این جشنواره « شعر خورشید » را همزمان با ولادت با سعادت امام رضا (ع) 17مهر ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک و کمیته حمایت و نظارت بر موسسات دینی در این شهرستان برگزار می شود.

بیژنی، افزود: آثار ارسالی به جشنواره باید با موضوع: تبیین ابعاد علمی و اجتماعی، شناخت اندیشه ها، به تصویر کشیدن سیره عملی زندگانی و بیان کرامات و فضائل ائمه معصومین(ع) در قالب شعر نو و کلاسیک باشند.

گفتنی است کانون فرهنگی هنری امام حسن(ع)، از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان به عنوان کانون برگزیده تخصصی شعر و ادبیات استان خوزستان معرفی شده است./9463/د101/س
ارسال نظرات