۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۴۱۴
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

نماز جمعه تأثیرگذار‌ترین نهاد اجتماعی و سیاسی کشور است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار نماز جمعه در تحول و پیشرفت جامعه گفت: توجه بیشتر ائمه جمعه بر جهاد اقتصادی در سال 90 سبب سرعت بخشیدن به تحقق انتظارات مقام معظم رهبری از مسؤولان خواهد شد.
آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز
آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جایگاه نماز جمعه در قرآن را بسیار رفیع عنوان کرد و اظهار داشت: سوره ای در قرآن با نام جمعه آمده است که در آن آیاتی پیرامون اهمیت شرکت در این فریضه الهی ذکر شده است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، به مقایسه اهمیت نماز جمعه نسبت به نماز جماعت پرداخت و افزود: درباره نماز جماعت آمده که انسان با آرامش و طمأنینه به سمت این فریضه الهی برود؛ اما در رابطه با نماز جمعه آمده است «فاسعوا الی ذکر الله» که این امر اهمیت شرکت در فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه را بازگو می کند.

امام جمعه موقت هواز، به روایات وارد شده درباره نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: احادیث بسیاری پیرامون اهمیت حضور در نماز جمعه وارد شده است؛ به عنوان نمونه پیامبر اکرم(ص) می فرماید‌«هرکس سه هفته بدون عذر در نماز ‌جمعه شرکت نکند مُهر منافق بر دل او زده می شود.» چرا که انسان در صورت ترک نماز جمعه روح نفاق در او دمیده شده و در گروه منافقان قرار می گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: زمانی که حکومت تحت سلطه طاغوتیان بود، ائمه اطهار(ع) جهت نشان دادن اهمیت شرکت در نماز جمعه باوجود فشارها و خفقان فضای موجود، در این فریضه الهی شرکت می‌کردند.

نماز جمعه سبب بصیرت افزایی در بین مسلمانان می شود

آیت الله حیدری، با اشاره به آثار حضور گسترده مردم در نماز عبادی و سیاسی جمعه ابراز داشت: خطیب جمعه هر شهرستان که از سوی ولی فقیه تعیین می‌شود در خطبه‌های نماز جمعه بایستی همه جهات معنوی، سیاسی و اجتماعی و رویداد‌های روز را لحاظ کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر بصیرت‌افزایی نماز جمعه در بین مسلمان اظهار داشت: دیدار چهره به چهره مردم با نماینده ولی فقیه و سخنان مهم خطیب نماز جمعه، سبب رشد بصیرت دینی نمازگزاران و اعلام وفاداری آنان نسبت به نظام اسلامی می‌شود.

مدرس خارج فقه و اصول، حضور مردم در نماز جمعه را سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن دانست و خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در نماز جمعه نشان دهنده حمایت آنان از نظام جمهوری اسلامی است و این حمایت سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

احیای فریضه نماز جمعه بزرگ‌ترین نعمت پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

آیت الله حیدری، برگزاری نماز جمعه را بزرگ‌ترین نعمت پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: این فریضه الهی به دلیل سلطه حکومت طاغوت به دست فراموشی سپرده شده بود؛ اما به برکت انقلاب اسلامی و بینش امام خمنی(ره) در 5 مرداد سال 1358 اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به امامت آیت الله طالقانی(ره) اقامه شد و از آن روز تا به حال به عنوان سنگر مستحکم نظام اسلامی مطرح بوده است.

این پژوهشگر و فعال عرصه حوزوی، نماز جمعه را سنگری مستحکم در برابر تهاجم استکبار معرفی کرد و افزود: ائمه جمعه با روشنگری و افشاگری جریان‌های نفاق در زمان جنگ، نماز جمعه را به نهادی در راستای آماده‌سازی رزمندگان جهت اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل تبدیل کرده بودند.

نماز جمعه عامل خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن علیه نظام اسلامی است

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان‌، به عملکرد نماز جمعه پس از جنگ تحمیلی اشاره کرد و اذعان داشت: بعد از پایان 8 سال جنگ تحمیلی تریبون نماز جمعه به سنگری جهت مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن و مقابله با توطئه های دشمنان در راستای ضربه زدن به آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر ضرورت اهتمام ائمه جمعه نسبت به عملی‌کردن شعار جهاد اقتصادی اظهار داشت: ائمه جمعه باید جهاد اقتصادی را که امسال از سوی مقام معظم رهبری به آن نامگذاری شده همواره به مسؤولان گوشزد کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: توجه بیشتر ائمه جمعه بر جهاد اقتصادی در سال 90 سبب سرعت بخشیدن به تحقق انتظارات مقام معظم رهبری از مسؤولان خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه، به تأثیر نماز جمعه در رفع شبهات جامعه و جوانان اشاره کرد و ابراز داشت: تدبیرهای مناسب ائمه جمعه در جهت برطرف کردن شبهات و روشنگری مسائل دینی باید هر هفته نسبت به مسائل روز جهان تغییر کند.

این پژوهشگر و فعال عرصه حوزوی، وجود نماز جمعه را یکی از ارکان اساسی جامعه اسلامی برشمرد و گفت: جامعه اسلامی بدون نماز جمعه آسیب‌پذیر و بدون راهنما است.

آیت الله حیدری در پایان سخنان عنوان کرد: برگزاری نماز جمعه تنها با فرمان ولی فقیه به عنوان رهبر جامعه اسلامی جایز است؛ بنابراین ائمه جمعه به عنوان نمایندگان ولی امر مسلمین در این سنگر باید همواره به تبیین نقش ایشان در جامعه بپردازند./9464/ت301/س
ارسال نظرات