۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۵۴۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ماه رمضان فرصتی برای تقویت انگیزه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در راه خدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: ماه مبارک رمضان مناسب‌ترین راه برای کشاندن انسان به سوی مبارزات مخلصانه و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی برای خدا و در راه خدا است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جلسه ای که به منظوز در پیش بودن ماه مبارک رمضان در این اداره کل برگزار شد، با بیان این که در ماه رمضان می‌توان همه بیماری‌ها را درمان کرد، گفت: ماه مبارک رمضان ماهی است که ائمه معصومین(ع) ما دهه اولش را دهه رحمت، دهه دوم آن را دهه مغفرت و دهه سوم را دهه آزادی و رهایی از آتش نامیدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار بوده که به منظور شستشوی وجودمان از گناهان به ما اعطا‌ شده است، گفت: از این رو وظیفه ما است تا از این لحظات گرانبها و از این شانس طلایی به منظور محو‌کردن اشتباهات، خطاها و گناهانی که از ما سر زده است استفاده کنیم.

وی با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان کارنامه قبولی را به افراد و بندگان مخلص خویش اعطاء می کند و آنها را مرحله بندگی خویش می‌رساند، افزود: باید بتوانیم در هر سال روحیه رمضان سال قبل را با خود داشته باشیم و اسیر هوا و هوس نفس شیطان اماره نشویم.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه قیام برای مبارزه با نفس و و سوسه های شیطانی و حرکت در طریق سیر و سلوک معنوی و خود سازی و همچنین مناسب‌ترین راه برای کشاندن انسان به سوی مبارزات مخلصانه و فعالیت های سیاسی اجتماعی برای خدا و در راه خدا است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به شب قدر به عنوان یکی از پر فضیلت ترین شب های سال اشاره کرد وبا بیان این که شب قدر شب آشتی کردن با خداوند و شب توبه و استغفار است، ادامه داد: این شب از اهمیت بسیار والایی برخوردار است و انسان باید قدر و ارزش این ساعت ها را بداند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که برای پیمودن نردبان ترقی باید احساس کنیم که نیازمند هستیم و رفع نیاز ما با نسخه های شفابخش قرآن و اهل بیت صورت می پذیرد، گفت: قرآن نسخه شفابخش و داروی دردهای ما است و باید به آن پناه ببریم تا بتوانیم مشکلات متعدد نظیر تکبر، حسادت، کم بینی و تنگ نظری را به‌وسیله آن درمان کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود مساجد را بهترین پایگاه تبلیغی برای روحانیان در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: روحانیان، خادمین و هیأت امنا‌ی مساجد باید به عنوان مسؤولان امور فرهنگی و دینی از مساجد ‌بهره گیرند.

وی با اشاره به تلاش دشمن در ترویج فرهنگ غربی در میان جوانان کشورمان تصریح کرد: مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان بیشترین بهره را از مساجد در تببین امور دینی داشته باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات