۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۰۹۷۷۹
امروز در ساری؛

گردهمایی علما و روحانیان مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ علما و روحانیان مازندران، امروز در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.
گردهمایی علما و روحانیان مازندران برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در این گردهمایی که با حضور حدود دو هزار نفر از علما، روحانیان، مبلغان و طلاب حوزه های علمیه استان در ساری برگزار شد، گفت: این گردهمایی به منظور ارتقای سطح علمی مبلغان، محتوا بخشیدن به سخنرانی ها، ترویج فضایل و مناقب اهل بیت‌(ع)، تقویت روحیه دینی و مذهبی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به اهل بیت(ع)، بصیرت افزایی در جامعه از سوی علما و مبلغان و مشارکت و همفکری برای ترویج و نشر بیشتر فرهنگ ولایتمداری برگزار شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان به وظیفه مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تبیین احکام و مسائل روز در مساجد از وظایف مهم روحانیت در ماه مبارک رمضان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، شرح احکام دینی و بررسی مسائل روز را موجب رشد و آگاهی مردم بیان کرد و اظهار داشت: کسب آگاهی و روشنگری در مسائل دینی و اجتماعی یکی از اهداف مهم مباحث در مساجد تلقی می‌شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان اهمیت و ویژگی‌های معنوی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: نیت روزه گرفتن باید بر مبنای آگاهی و درک نتایج دنیوی و اخروی آن حاصل شود.

وی، اسلام را دین استدلال و منطق روشن معرفی کرد و افزود: همه احکام و دستورات دینی طبق منفعت و نیازهای ضروری انسان تبیین شده و انجام این دستورات هیچ سختی و خسرانی را متوجه انسان نمی‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به آیات قرآنی درباره احکام روزه‌داری خاطرنشان کرد: نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات ذکر شده است.

وی در ادامه سخنان خود آشنایی مبلغان با شیوه‌های تبلیغی را ضروری دانست و گفت: با توجه به تاکتیک‌های دشمنان برای تضعیف باورهای دینی نسل جوان، تبلیغ کارآمد و تأثیر‌گذار نیازمند ابزاری به روز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، نقش مبلغان را در خنثی سازی توطئه های دشمنان مهم دانست و بیان داشت: مبلغان باید با مهارت افزایی و مطالعه، توطئه های دشمنان را شناسایی و جامعه را از خطر آنها دور کنند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان دینی باید در این ماه مبارک عظمت ماه رمضان را برای مردم به خوبی تبیین کنند، ادامه داد: این گردهمایی نیز به منظور توجیح وظایف مبلغان در ماه رمضان برگزار می شود.

وی، اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: این اداره کل امسال آمادگی دارد بیش از دو هزار مبلغ دینی را به مناطق مختلف استان اعزام کند.

استاندار مازندران نیز در ادامه این مراسم، از علما و روحانیان به عنوان مدافعان واقعی مکتب اهل بیت(عج) یاد کرد و گفت: روحانیت همواره در طول تاریخ به دنبال هدایت، ارشاد و تبین بنیان های اعتلا و ارزش های دینی جامعه بوده است.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران با بیان این که خوشبختانه روحانیت در طول سه دهه از انقلاب اسلامی همواره در صف نخست دفاع از اندیشه های ناب اسلامی بوده است، افزود: امروز نیز وظیفه علما و روحانیان نسبت به گذشته سنگین تر است./950/پ202/ص
ارسال نظرات