۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۰۷۸۴
دبیر ستاد امر به معروف استان اصفهان:

اقناع فکری در اسلام ‌مهم‌ترین راهکار جذب مخاطب است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد امر به معروف اصفهان گفت: دین اسلام اقناع فکری در زمینه مسائل اعتقادی را از مهم‌ترین راهکارهای جذب مخاطب می داند و این رویه ای است که بزرگان دین اسلام همواره بر آن تاکید کرده‌اند.
حجت الاسلام حسين فقيهي دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان اصفهان
حجت الاسلام حسین فقیهی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان بیان داشت: در تبلیغات دینی باید از راهکارهایی که بزرگان دین معرفی کرده اند بهره جست.

وی ادامه داد: دین اسلام اقناع فکری در زمینه مسائل اعتقادی را از مهم‌ترین راهکارهای جذب مخاطب می داند و این رویه ای است که بزرگان دین اسلام همواره بر آن تاکید داشته اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به استدلالی بودن اعتقادات اصولی دین در اسلام اشاره کرد و افزود: این از ویژگی های مهم اسلام است، چرا که استدلال عقلی در سایر ادیان از جایگاه همانند جایگاهی که در اسلام دارند، بهره مند نیستند.

وی اقناع فکری در اعتقادات را زمینه حرکت در مسیر دین و اجرای دستورات فقهی و شرعی دانست و اظهار داشت: اگر زیر بنای فکری افراد درست شود، آنها از جان و دل، اسلام را تبعیت می کنند نه به صورت فرمایشی و دستوری.

حجت الاسلام فقیهی بیان حکمت های احکام دین را از دیگر راهکارهای جذب دانست و اضافه کرد: امروز ماهواره ها، اینترنت و جهان بیرون مملو از شبهاتی است که از سو جوان ما را تهدید می کند؛ از همین رو اگر جوان با حکمت بسیاری از احکام آشنا شد، قطعا مقاومت او در دین بالاتر می رود و شیاطین از فریب چنین انسانی سرخورده می شوند.

وی با بیان این که برخی افراد به دنبال حق نیستند، تصریح کرد: اسلام برخورد قضایی و انتظامی خود را در خصوص چنین افرادی قرار داده است، چرا که آنها همواره می کوشند از قبول حق شانه خالی کنند و با هنجارشکنی با دین و مقدسات لجبازی کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بیان دین براساس سطح مخاطب را از دیگر راهکاری های موفقیت تبلیغات دینی دانست و گفت: در سیره ائمه‌(ع) و پیامبر اسلام‌(ص) مشاهده می‌شود که ایشان همواره سطح‌ درک و فهم افراد را در جواب‌های خود مورد ملاحظه قرار می‌دادند.

وی اظهار داشت: در سیره برزگان دین هم این مسأله به خوبی روشن است که گاهی در برابر یک فرد بی‌سواد به گونه ای جواب می دادند که در مقابل فرد با سواد چنین نبوده است.

حجت الاسلام فقیهی تخصصی‌شدن تبلیغات را از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت تبلیغات دینی دانست و افزود: خوشبختانه رشد و گسترش رشته های تحصیلی حوزوی از چند سال پیش در حوزه‌های علمیه شروع شده است.

وی تخصصی شدن رشته های حوزوی را اقدامی بسیار مناسب دانست و اضافه کرد: این روند زمینه تخصص گرایی در زمینه های تبلیغی را به وجود آورده است و امروز شاهد طلاب متخصص در زمینه های فقهی، کلامی، فلسفی، تبلیغات بین الملل و امثال آن هستیم.

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه محرم و صفر فرصت تبلیغی مناسبی برای فعالیت‌های تبلیغی است و از دیر باز در این فرصت‌ها نهایت استفاده برای تبلیغ دین صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی و باز‌شدن فرصت‌های تبلیغی، ساماندهی و سازماندهی و ابعاد تبلیغی روز به روز گسترده تر شده است و زمینه‌های حرکت به سمت جلو روز به روز بیشتر شده است.

وی یادآور شد: باید این فرصت تاریخی را غنیمت شمرد و با برنامه‌ریزی هر چه بیشتر زمینه‌های رشد و سرعت‌بخشی به برنامه‌های تبلیغی را فراهم کرد؛ چون دشمن با استفاده از همه امکانات خود، فکر و ذهن جوانان ما را مورد حمله قرار داده است./965/ت302/س
ارسال نظرات