۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۰۶۲

همایش تجلیل از آیت الله سید مجدالدین قاضی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از آیت الله سید مجدالدین قاضی(ره) امام جمعه فقید دزفول سال آینده در شهرستان دزفول خوزستان برگزار خواهد شد.
خبرگزاري رسا دفتر خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، جلسه شورای فرهنگ عمومی دزفول با حضور امام جمعه این شهر و مسؤولان شهرستان دزفول برپا شد، در این شورا، همایش نکوداشت از زحمات امام جمعه فقید دزفول، آیت الله سید مجد الدین دزفولی(ره) در سال آینده تصویب شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، با تبریک خجسته میلاد کریم اهل بیت(ع)، اظهار داشت: برگزاری همایش های علماء در شهرستان دزفول از جمله آیت الله معزی، اثرات بسیار مثبت و ارزنده ای برای این شهرستان داشته است.

استاد حوزه علمیه دزفول، با اشاره به جایگاه معنوی و اجتماعی امام جمعه فقید دزفول، گفت: ایشان به عنوان عالمی برجسته و سمبل مقاومت شهر دزفول در میان مردم خوزستان شناخته شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول، همچنین از تهیه و چاپ کتابی پیرامون شخصیت آیت الله سید مجد الدین قاضی (ره) در آینده خبر داد و افزود: بخشی از آن کتاب در آینده تکمیل خواهد شد.

در بخش دیگری از این جلسه، حجت الاسلام مرتضی بیگدلی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول، در خصوص برگزاری همایش نکوداشت آیت الله دزفولی(ره)، بیان کرد: برپایی همایش امام جمعه فقید دزفول، موجب گردآوری، نشر و ارائه آثار مکتوب از زندگی این عالم فرزانه به جامعه می شود.

امام جمعه موقت دزفول، به ضرورت برگزاری این همایش پرداخت و ابراز داشت: پرداختن به این شخصیت در برگیرنده موضوع کلی انقلاب و نقش ارزشمند این روحانی جلیل القدر در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول، خاطر نشان کرد: آیت الله قاضی (ره) علی رغم فعالیت های مختلف اجتماعی، سیاسی و حضور در تمامی عرصه ها توجه خاصی به حوزه علمیه و تدریس علوم دینی داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این همایش بتوان درس زندگی عملی و علمی این عالم و سمبل مقاومت مردم دزفول را به عنوان شخصیتی ماندگار برای نسل جوان معرفی کرد./9463/پ202/ص
ارسال نظرات