۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۲۰۰
آیت الله صافی گلپایگانی:

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی باعث افتخار همه مسلمانان جهان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی باعث افتخار همه مسلمانان جهان مخصوصاً شیعیان اهل بیت(ع) است.
آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید پس از بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نظیر تالار نفایس خطی، کتب خطی اهدایی مقام معظم رهبری، تالارمحققان، بخش میکروفیلم نسخ خطی گفت: این آثار دارای اهمیت فروانی هستند و اگر این کتابخانه را به قیمت کل جهان بفروشند باز ارزان فروخته اند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینجانب توصیف احساسات معنوی وشوق وشعفی که از زیارت این گنجینه بزرگ اسلامی میسر شد فراهم نیست و این کتابخانه برای همه مسلمانان جهان بخصوص شیعیان اهل بیت(ع) سبب افتخار است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مواریث بسیارگران قیمت اسلامی که هرگز برای آنها با معیارهای مادی نمی توان قیمتی مشخص کرد در اینجا نگهداری می شود افزود: مواریث فرهنگی، علمی و دینی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی همه از اسباب تایید دین و از مصادر بزرگ و از اسناد دین ومذهب هستند که در اینجا حفظ می شوند.

گفتنی است، آستان قدس رضوی علاوه بر کتابخانه مرکزی با 28 هزار و هشتصد متر مربع فضای فرهنگی – مطالعاتی دارای 9 کتابخانه تخصصی، 41 کتابخانه وابسته در سراسر کشور و یک کتابخانه در خارج از کشور (هندوستان)، از جمله پیشگامان ایجاد و تجهیز کتابخانه ها و توسعه علم و فرهنگ درایران اسلامی می باشد./968/د102/ص
ارسال نظرات