۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۲۲۷
محقق حوزه علمیه:

امیرمومنان قله علمی است که کسی توان صعودش را ندارد

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی بیان داشت: ابن ابی الحدید در ذیل خطبه نودم نهج البلاغه نوشته است هر عاقلی در این سخن تامل کند چنان تکان خواهد خورد و منقلب می‌شود که شرح دادنی نیست؛ اگر خطبای عرب جمع شوند بر این کلام سجده خواهند کرد.
 روز شهادت حضرت امير المومنين


حجت الاسلام جعفر رحیمی، محقق حوزه علوم اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت غمبار امیرمومنان، علی (ع) بیان داشت: امام علی(ع) در جهان اسلام فضیلت هایی دارد که بر هیچ مسلمان آگاهی پوشیده نیست.

وی اظهار داشت: امام علی(ع) دومین نفر در عالم اسلام است و بعد از ختم نبوت، سلسله امامت با ایشان آغاز شد. در روایات اسلامی وارد شده که تنفیذ حکم نبوت هر نبی(ص) به قبول ولایت امیرمومنان(ع) بوده است.

وی با اشاره به روایتی از کتاب خصال صدوق گفت: مثل امیرمومنان(ع) همچون سوره توحید است که هر کس او را به قلبش دوست داشته باشد همانند خواندن یک سوم قرآن است، هر که او را با قلب و زبان دوست دارد همچون خواندن دو سوم قرآن است و کسی که با قلب و زبان دوستش داشته باشد و با عمل یاریش کند، گویا کل قرآن را خوانده است.

وی با اشاره به بیان امام علی (ع) در خطبه شقشقیه گفت: آن امام همام خود را قله علم توصیف می‌کند که علم از آن سرازیر شده است و هیچ پرنده ای توان صعود به آن را ندارد.

این محقق حوزه علمیه گفت: تقوا، معادباوری، عظمت روحی و جامع صفات اخلاقی بودن امیرمومنان (ع) بر هیچ مسلمان خبیری پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: ابن ابی الحدید در ذیل خطبه نودم نهج البلاغه نوشته است هر عاقلی در این سخن تامل کند چنان تکان خواهد خورد و منقلب می‌شود که شرح دادنی نیست؛ من این خطبه را بیش از پنجاه بار خوانده ام، هر بار بر روی من اثر می گذارد؛ اگر خطبای عرب جمع شوند بر این کلام سجده خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در روایت داریم که هرگاه جبریل امین به زمین نازل می شد و وحی الهی را به پیامبر اکرم(ص) می رساند، سلام خود را از به و اسطه  پبامبر اکرم(ص) به امیرمومنان(ع) می رساند. نقل شده است که پیامبر اکرم(ع) دلیل عرض سلام او را پرسید. جبرئیل بیان داشت «علی (ع) حق استادی بر من دارد و در موقع خلقتم که در جواب خداوند نمی دانستم چه بگویم به من آموزش داد که خداوند مالک و من مملوک او هستم».

وی با اشاره به اینکه اسم اعظم الهی دارای عظمت بالایی است، گفت: در روایات متعددی، امام علی (ع) اسم اعظم عنوان شده است.

محقق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امیرمومنان (ع) فضیلت های بسیاری دارد که نشان دهنده ایمان قوی و دارا بودن شرایط لازم و کامل برای امامت امت است.

محقق حوزه علمیه گفت: سراسر زندگی ایشان دارای درس های عبرت آموزی است که باید آن را سرمشق خود کنیم و آداب زندگی خود را با ملاک علوی محک بزنیم./909/ت303/ع

ارسال نظرات