۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۴۸۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

روز قدس تجلی وحدت امت اسلامی برای نابودی صهیونسیم جهانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران روز جهانی قدس را تجلی وحدت و همبستگی امت اسلامی برای نابودی صهیونسیم جهانی دانست.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری روز قدس را روز بیداری ملت‌های جهان علیه صهیونیسم جهانی دانست و گفت: سال ها است که منطقه ی خاورمیانه با چند مشکل مهم و اساسی روبرو بوده و یکی از بحرانی ترین مناطق جهان به شمار می آید.

وی افزود: مهم‌ترین و بارز‌ترین و اساسی‌ترین ریشه بحران خاورمیانه مسأله فلسطین و جنگ مداوم رژیم جعلی اسرائیل با مردم این کشور فلسطین و با برخی از کشورهای همجوار است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که فلسطین تنها سرزمینی در دنیا است که حقوق بشر در آن به صورت شبانه روزی از سوی رژیم صهیونیستی نقض و ضایع می شود، خاطرنشان کرد: پرچم داران مدعی حقوق بشر همیشه در برابر این جنایات سکوت کرده اند و حتی آمریکایی ها هر روز اسرائیل را تشویق به جنایات بیشتر می کند.
 
مدیر کل اوقاف مازندران ادامه داد: رژیم صهیونیستی با کشیدن یک دیوار بزرگ و طویل بتونی، میلیون ها فلسطینی را در سرزمینشان به صورت دسته جمعی زندانی کرد و جامعه بین المللی با سکوت خود، از مجموعه اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی چشم پوشی می کند و ملت هایی که از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند.
 
حجت الاسلام سهرابی به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) بر اساس بینش اسلامی و تأسی به قرآن مجید، راه را به همه آزاداندیشان و صلح‌خواهان جهان نشان داده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار از زمان اشغال فلسطین و به منظور وارد کردن قدرت عظیم مسلمانان و مستضعفان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بنیان گذار انقلاب اسلامی و پرچم دار نهضت جهانی اسلام، آخرین جمعه مبارک ماه رمضان را که از ایام قدر است به عنوان روز قدس انتخاب کردند تا مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی در مراسمی گسترده، همبستگی بین المللی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین اعلام کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: با این اقدام امام راحل عظیم الشأن، مسأله فلسطین به عنوان مهم ترین دغدغه جهان اسلام مطرح و راه حل آزادی قدس و نجات مردم فلسطین نیز مشخص شد.
 
حجت الاسلام سهرابی تأکید کرد: دولت‌های منطقه خاورمیانه باید همیشه یاور ظالم باشند و در برابر ظلمِ به مظلوم، ساکت ننشینند و به این پیام بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی‌(ره) و ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با حضور پرشور و شعور خود در راه پیمایی روز قدس امسال صحنه ای را به نمایش بگذارند که چنان وحشتی در اندام صهیونیست بیفتد که دست از این جنایات چندین ساله خود بردارد./950/ت302/س
ارسال نظرات