۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۵۱۹
متکی:

صدای شکسته شدن استخوان‌های رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ وزیر اسبق امور خارجه، تحولات منطقه و موج بیداری اسلامی را نوید بخش آینده ای روشن به نفع اسلام و اهداف جهانی انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: امروز صدای شکسته شدن استخوان های رژیم صهیونیستی به گوش می رسد.
منوچهر متكي سخنران راهپيمايي روز قدس شهر قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه، در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در قم در حرم کریمه اهل بیت(ع)، با قدردانی از حضور باشکوه ملت ایران در این روز بزرگ، تصریح کرد: شش ماه پیش زلزله ای پیدا شد که نخستین اثر استراتژیک آن شمارش معکوس برای سقوط رژیمی جعلی و غیر مشروع است.

وی فلسطین را مهم ترین مساله جهان اسلام دانست و تاکید کرد: آنهایی که از آن سوی دنیا آمده اند و می گویند ما در اینجا منافعی داریم، ساز و کاری طراحی کردند که منافع شان تامین شود و در مقابل منافع ملت ایران و انقلاب اسلامی و ملت های منطقه به خطر افتد.

متکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران محدود به مرزهای داخلی نیست، تاکید کرد: به فضل الهی آثار و تبعات مثبت انقلاب اسلامی ایران به دیگر نقاط دنیا منتقل شده است و باید خدا را به خاطر این نعمت بزرگ شاکر بود.

وی تصریح کرد: توجه به مساله فلسطین هم وظیفه دینی ما و هم در جهت منافع ما قابل تحلیل است، ابرقدرت های صحنه را به گونه ای آرایش کردند که هر مقاومت و صدایی را در هم بشکنند، از این رو حکومت های منطقه وابسته و در اختیار آنها است.

متکی جلوگیری از صدور تفکر انقلاب اسلامی را نقشه استکبار جهانی و آمریکا دانست و گفت: متاسفانه برخی از حکومت های منطقه در این دام گرفتار آمدند و از هیچ شیطنتی در این راستا فروگذاری نکردند.

وی رژیم حسنی مبارک را از جمله این حکومت های دست نشانده و سرسپرده غرب و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: سازمان کنفراس اسلامی را در این سال ها بسیار بی خاصیت کردند.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: اراده استکبار جهانی با طراحی های مختلف و همچنین سر سپردگی بسیاری از رژیم های منطقه ظلم به ملت فلسطین را روز به روز بیشتر و مضاعف کرد و از این رو غربی ها احساس کردند همه چیز به کام شان است.

وی تاکید کرد: فریاد های ملت ها و منبع عظیم الهام و آگاهی بخشی انقلاب اسلامی معادلات را به ضرر آنها به هم زد و بحمدلله این اتفاق افتاد و جای امام در این روزها خالی است، هرچند روح بلند و پرفتوح ایشان ناظر و شاهد این تحولات است.

این فعال سیاسی بیان داشت: امروز غربی ها تاوان تحکمی را پس می دهند که بر ملت های منطقه تحمیل کردند، آتش فتنه و جنگی را که اروپا به سرکردگی انگلیس بیش از شصست سال پیش با تاسیس رژیم صهیونیستی ایجاد کرد امروز دامن گیر خودشان شده است.

وی بیان داشت: امروز شاهد تحقق رهنمودهای امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری هستیم و فریادهای این دو مرد بزرگ و ملت ایران به بار نشسته است.

متکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این تحولات دخالت فیزیکی و عملیاتی ندارد و این از ویژگی های بارز این قیام ها است، یادآورشد: امروز ملت های منطقه بپا خاسته اند و به دنبال تحقق خواسته ها و شنیده شدن صدای شان هستند و دولت های ابرقدرت هیچ کاری نمی توانند در قبال این کار بکنند.

وی گفت: سلاح های آل خلیفه در بحرین و دیگر حکام دست نشانده امروز به دردشان نمی خورد، چراکه پیام های این انقلاب ها چیز دیگری است و منطقی را مطرح می کند که نه تنها این حکومت ها بلکه اربابان شان نیز از درک آن عاجز هستند.

این فعال سیاسی گفت: خیمه شب بازی نتانیاهو و سفر او به آمریکا در ظاهر یک قدرت نمایی، اما در حقیقت اثبات و اعتراف به یک شکست بود و بسیار درست و کارشناسانه رهبری در سخنان اخیر خود مطرح کردند که لایه هایی جدیدی از این بیداری در راه است.

وی با تاکید بر اینکه سقوط قذافی جنایتکار و سقوط قریب الوقوع دیکتاتور یمن نوید بخش دور جدیدی از بیداری اسلامی و قیام ملت ها خواهد بود، خاطرنشان کرد: تنها راه نجات رژیم های باقی مانده در منطقه تعامل و پاسخ به مطالبات و خواسته های ملت ها و تغییر در مناسبت ها با رژیم صهیونیستی است.

متکی با بیان اینکه امسال به معنای واقعی کلمه روز قدس بین المللی شد، ابرازشد: مبارزان و مسلمانان مصری برای نخستین بار در این روز شریف مردم را به حضور در میدان مصر دعوت کردند و این یعنی اینکه پژواک صدای انقلاب اسلامی مشاهده می شود.

وی تاکید کرد: انرژی عظیمی در منطقه بر علیه رژیم صهیونیستی در حال آزاد شدن است، اعتراض به نظام سرمایه داری در کشورهای مختلف از جمله آلمان در لایه های درونی غرب وجود دارد، وقتی دولت انگلستان سرکوب را شروع کرد، عده ای به آنها اعتراض کردند دولت انگلیس با اینها می خواهد چکار کند؟

متکی بیان کرد: انقلاب اسلامی دخالت عملیاتی در این انقلاب ها ندارد، بلکه ارتباط جمهوری اسلامی و انقلاب ایران با این تحولات الهام بخشی است و بحمدلله امروز پیام انقلاب و امام مرزها را در نوردیده است و امام وقتی این مسائل را بیان می کرد در سخنان ایشان مبالغه نبود، بلکه ایشان ظرفیت های شکوفا شده این ملت را دیده بود.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات کشور بحرین و لشکرکشی آل سعود به این کشور به منظور سرکوب مردم ابرازداشت: ما اشغال بحرین را محکوم می کنیم و همان گونه که مقام معظم رهبری اعلام کردند آل سعود با این اقدام منفور مردم منطقه خواهند شد.

متکی بیان داشت: توصیه ما به اروپا نیز این است که دست از حمایت بی چون و چرا و تبعیت از سیاست های رژیم صهیونیستی تحت قدرت آمریکا بردارد، به اعتقاد ما پیش بینی مقام معظم رهبری در خصوص اروپا در حال تحقق است و غرب بهم خواهد ریخت.

وی ادامه داد: به برخی از دولت های منطقه نیز توصیه می کنیم رابطه خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و الا پیامدهای بسیاری دامن گیرشان خواهد شد و باید از سرنوشت حسنی مبارک ها درس بگیرند.

این فعال سیاسی ابرازداشت: ما صدای شکستن استخوان های پوسیده رژیم صهیونستی را به وضوح می شنویم و تحولات منطقه نوید بخش آینده ای روشن به نفع اسلام و اهداف جهانی انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: ملت ایران که صبورانه 32 سال در کنار فلسطین ایستاده امروز با صلابت در صحنه حاضر شدند و همچون پروانه گرد مقام معظم رهبری ایستادند و از ایشان تبعیت کردند و تعلق به چنین ملتی یقینا اسباب افتخار است.

متکی اضافه کرد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران امروز ثمرات خود را می بیند و ملت های مختلف اذعان می کنند که جمهوری اسلامی توانسته است به رغم تنهایی ها و توطئه های مختلف دشمنان حرف خود را پیاده کند و به خواسته هایش برسد.

وی در پایان یادآورشد: ما در همه عرصه هاسی سیاسی، اعتقادی، داخلی و خارجی زیر چتر خیمه مقام معظم رهبری و ولایت فقیه می ایستیم، چراکه سعادت دنیا و آخرت و مشروعیت مسؤولیت های ما در ماندن در خیمه ولایت و رهبری است. /924/پ201/ص
ارسال نظرات