۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۱۲۰۶۳
امام جمعه تبریز:

حمایت از بخش تعاون به نفع نظام و مردم است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به ظرفیت های بخش تعاون در رفع معضل بیکاری گفت: حمایت از بخش تعاون به نفع نظام و مردم است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،امروز در دیدار تعاونگران، کارمندان و مدیران اداره کل تعاون آذربایجان شرقی اظهار داشت: توسعه بخش تعاون از مهمترین عوامل تقویت وحدت اجتماعی و رونق اقتصادی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی اقتصاد اسلامی بر سه محور دولتی، تعاونی و بخش خصوصی تکیه دارد، توجه به بخش تعاون موجب نزول برکات مادی و معنوی در جامعه می شود.

آیت الله شبستری توسعه تعاون را موجب برقراری عدالت اجتماعی دانست و گفت: هر کس که قادر نیست به تنهایی و با اتکا به سرمایه شخصی خود فعالیت اقتصادی را انجام دهد، می‌تواند در قالب تعاونی از سرمایه ‌های اندک خود و دیگران بهره‌ برده یک فعالیت اقتصادی مناسبی را تحقق بخشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت های بخش تعاون در رفع معضل بیکاری ادامه داد: متاسفانه در مقام اجرا هنوز بخش تعاون در حد ایده ‌آل به جایگاه خود دست نیافته، لازم است واگذاری ها به بخش خصوصی و تعاونی سرعت و دقت بیشتری به خود بگیرد، چراکه حمایت از بخش تعاون به نفع نظام و مردم است.

وی افزود: بانک‌ها باید تسهیلات مورد نیاز تعاونی‌ها را در اختیار آنها قرار دهند، دولت نیز می‌تواند با حمایت از این قشر و جلوگیری از تخلفات در این عرصه راه را برای تعاونگران موفق در راستای ایجاد اشتغال پایدار هموار کند.

همچنین محمدمهدی اعلای، مدیرکل تعاون آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از فعالیت این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون شش هزار شرکت تعاونی در سطح استان به ثبت رسیده که از این تعداد پنج هزار تعاونی فعال هستند./935/پ203/س

ارسال نظرات